ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
המירוץ לנשיאות

בעקבות ההקלטות: הטלפונים יישארו מחוץ לסיעה

הטור השבועי 'בשלוש קריאות' עם הסיפורים שהתרחשו מאחורי הקלעים בפוליטיקה החרדית - עליהם לא תקראו בשום מקום אחר • והשבוע: הקלטות הסתר בישיבת הסיעה והזעם של היו"ר. וגם: מי חברת הכנסת שרוצה ללמוד אידיש, ומי הדובר שעצבן את ח"כ אבידר

בעקבות ההקלטות: הטלפונים יישארו מחוץ לסיעה
שלוש קריאות צילום: מרים אלסטר, פלאש 90 • עריכה: מורן כהן

החקירה ביהדות התורה; וההוראה: טלפונים בחוץ

קריאה ראשונה: המערכת הפוליטית היטלטלה גם השבוע בין האפשרות כי אוטוטו אנחנו בדרך לבחירות לבין המשך הישרדות קואליציונית. כשברקע הסערה בסיעת יהדות התורה.

בעקבות הפרסומים ב'בחדרי חרדים' בו כותב השורות פרסם תמלול מדויק מידי מישיבת הסיעה השבועית, זעם יושב ראש דגל התורה חבר הכנסת משה גפני על כך שפורסם ציטוט שלו אומר "לספרדים מותר הכל", גפני טען שבש"ס פרסמו הודעה משותפת בשמם ובשם יהדות התורה ללא תיאום עם דוברו.

ההקלטות חשפו כי בניגוד לטענת חבר הכנסת ישראל אייכלר, בסיעת יהדות התורה כן קיבלו החלטות בנושא ההצבעה על פסקת ההתגברות. ואף הענקנו הצצה ראשונה לאיך ההחלטות מתקבלות בתוך חדר הסיעה.

ביום רביעי השבוע ניגש גפני ליו"ר ראש הסיעה החדש יצחק פינדרוס ודרש ממנו לטפל בעניין, יצחק הממושמע ליו"ר הזועם הודיע כי הוא יאסור על חברי הכנסת להכניס טלפונים לישיבת הסיעה עד להודעה חדשה.

כאן הזעם רק הלך והתעצם, לאחר פרסום הנוסף של ההקלטה שפורסמה ביום חמישי של ההקלטה בנושא פסקת ההתגברות אף הייתה דרישה לבדיקת פוליגרף בקרב חברי הכנסת.

'שלוש קריאות' יעקוב אחר ההקלטות ומבטיח לבדוק האם יהיו הקלטות מטלפונים של היושבים או שמא מדובר בהאזנת סתר.

מי המועמדים שרוצים להיות נשיא המדינה

קריאה שניה: הבחירות לנשיאות מדינת ישראל כבר מעבר לפינה, המועמדים כבר החלו לדרוש בשלומם של חברי הכנסת שאמורים לבחור את הנשיא הבא, בפעמים הקודמות החרדים הכריעו את הכף, וגם הפעם אחרי שבע שנים המועמדים עולים לפתחם של חברי הכנסת החרדים.

כך נודע ל'שלש קריאות' שמי שכבר מגשש בנושא הם ראשי סיעת העבודה בעבר ובהווה, השר עמיר פרץ שמעלה את ההתמודדות כאפשרות, וכן יו"ר הסוכנות היהודית יצחק הרצוג ששימש בעבר כיו"ר מפלגת העבודה, שגישש עם חברי הכנסת החרדים על אפשרות כי יתמודד לתפקיד נשיא המדינה.

'שלוש קריאות' חושף כי מועמד נוסף שוחח עם נציגי ש"ס והציע להם להיום מועמד התנועה הספרדית, כשהוא גם מציג קשר לציבור החרדי כמי ששימש כשר הדתות לצד תנועת ש"ס בממשלת הרוטציה ו'התרגיל המסריח' של יצחק שמיר ושמעון פרס.

מדובר בחבר הכנסת והשר לשעבר שמעון שיטרית, איש מפלגת העבודה ששימש במספר תפקידים, וכעת מציע נכון להיום להיות בתקן המועמד המזרחי לתפקיד נשיא המדינה. אנחנו רק נציין שההכרעה לא תתקבל בקרב שום סיעה וכל שכן הסיעות החרדיות רק בדקה ה 90.

פרץ הגיב לדיווחים השבוע: כי הוא עסוק בתפקידו כשר הכלכלה "באשר לנושאים הציבוריים האחרים השר יקבל את החלטותיו בזמן הראוי ובמועד הנכון", נמסר השבוע.

שיטרית אישר ל'שלוש קריאות' את הפרסום ומסר: "מאשר שהתחלתי בסדרת פגישות בין השאר עם חברי כנסת מש"ס במגמה לבחון הצגת מועמדותי לתפקיד נשיא המדינה. במהלך השיחות האלה עלה הרקורד  שלי כחתן תנך לנוער הראשון ושר דתות, והיותי מסורתי שיכול להיות גורם מאחד בין כל חלקי העם בממלכתיות ובעממיות".

קרבות אבידר מישראל ביתנו והדובר של יעקב אשר

קריאה שלישית: בדרך כלל העימותים הפוליטיים הם בין חברי הכנסת, ביום שני השבוע, באופן חריג המתקפה עברה בין חבר כנסת לבין דובר של חבר כנסת ממפלגה אחרת, בעקבות הודעה ששיגר לתקשורת.

בנאום במליאת הכנסת שהגיע לאחר התקפה בוועדת החוקה. תקף חבר הכנסת אלי אבידר מישראל ביתנו את יהודה רוסט, דוברו של יו"ר הוועדה יעקב אשר ואמר: "זה פשע שאין נסלח ממנו, שדובר של יושב ראש ועדה מוציא הודעה ומסלף את הדברים שלי".

הרקע היו דברים של חבר הכנסת אבידר בוועדת החוקה על שר התורה הגר"ח קנייבסקי שעוררו סערה, ביום רביעי השבוע, התיישרו ההדורים, כאשר חבר הכנסת אבידר והדובר יהודה רוסט התפייסו בשולי ועדת החוקה וסיכמו להשאיר את המחלוקות מאחור.

אפרופו קרבות במליאה, בקרוב ייתכן שהקרבות יתנהלו בשפת האידיש, כאשר חברת הכנסת טלי פלוסקוב יוזמת הקמת שדולה לקידום שפת האידיש ותרבותה. יהיה מעניין לעקוב אחרי הקרבות באידיש, שאז לפחות נדע שיש כמה חברי כנסת שירגישו יותר בנוח עם השפה ולא יצטרכו לשבור את השיניים.

שלוש קריאות משה גפני יהדות התורה בחירות לנשיאות אלי אבידר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד