י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בנאום ראשון אחרי האסון

מנהיג חיזבאללה: "אנחנו מכירים את נמל חיפה יותר טוב מאת נמל ביירות"

ביום שישי האחרון נשא נסראללה נאום אותו תכנן למסור כבר ביום רביעי, אך הוא נדחה עקב פיצוץ המיכלים בנמל לבנון • בנאום שנשא אמר נסראללה כי הוא מכחיש בתוקף את הטענות לכך שהיו בנמל כלי נשק השייכים לחיזבאללה. כמו כן איים על ישראל ואמר כי חיזבאללה מכיר טוב יותר את נמל חיפה מנמל ביירות 

מנהיג חיזבאללה: "אנחנו מכירים את נמל חיפה יותר טוב מאת נמל ביירות"
מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה צילום: רויטרס

הנאום שנדחה: נסראללה נשא נאום מאיים ותקיף כנגד ישראל ביום שישי, נאום אותו היה אמור לישא ביום בו אירע הפיצוץ בבירות.

במהלך הנאום שנשא נסראללה הוא איים על ישראל בתגובה להרג פעיל החיזבאללה לפני כשבועיים, ואמר כי הוא מכיר את נמל חיפה טוב יותר מאת הנמל ביירות.

בהתייחסו לפיצוץ בבירה אמר מנהיג חיזבאללה, כי הוא מכחיש בתוקף את הטענות שארגונו החזיק נשק בנמל בביירות ובנמל שהתפוצץ. לדבריו, עשו לארגונו עוול גדול כאשר ישר האשימו את ארגונו בפיצוץ: "אין לנו רובה או כדור שם. אין לנו כלום שם".

כמו כן הוא הכחיש את הטענות שחיזבאללה מנהל את נמל ביירות ואמר: "אנחנו מכירים את נמל חיפה טוב יותר מאת נמל ביירות כי נמל חיפה הוא חלק מהאסטרטגיה ההגנתית של לבנון".

נסראללה בנאומו. ניתן לשים לב ללוגו בצד, דגל לבנון עם הכיתוב: "ביירות בלב המולדת רחמי האל על ההרוגים והחלמה לפצועים".

‏מנהיג חיזבאללה אמר במהלך נאומו כי אלה שפתחו במערכה נגד המחנה של חיזבאללה בעקבות האירוע לא ישיגו דבר. הוא קרא גם לתומכי הארגון שלא לדאוג בעקבות הניסיונות להכתים את שמו של הארגון בצל האסון.

‏בנוגע לחקירת הפיצוץ, קרא מנהיג חיזבאללה לכלל הרשויות להגיע במהרה לחקר האמת ולהעמיד לדין את האחראים לאסון. הוא הציע שהצבא שיש לציבור אמון בו גם כן ישתתף בחקירה. בנוסף הציע נסראללה את הסיוע של הארגון במתן מקלט לתושבי ביירות שאיבדו את בתיהם: "יש לנו ניסיון בזה ממלחמת לבנון השנייה".

נסראללה הדגיש בתחילת הנאום שתכנן ביום רביעי לדבר גם על ההתפתחויות בגבול עם ישראל והמשוואה עם ישראל (התגובה) ועוד התפתחויות באזור, אך בעקבות האסון דחה את נאומו והנאום שהוא נושא כעת יוקדש רק לאסון.

‏בתוך כך הערוץ הלבנוני LBC החליט שלא לשדר יותר מסיבות עיתונאים, הודעות וכו' של פוליטיקאים. ביום שישי לא שודרו דבריו של הנשיא עון וגם דבריו של נסראללה לא שודרו במחאה על האסון: "שההישגים שלכם ידברו בעד עצמם". אמרה השדרנית.

ביירות נמל חיפה חסן נסראללה נאום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד