י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
על רקע המשבר הפוליטי

סקר חדש: מפלגת 'ימינה' נוגסת בליכוד ובכחול לבן

על רקע התפשטות הנגיף והתנהלות הממשלה הנוכחית במשבר הקורונה, ובמקביל המריבות מבית בין הסיעות המרכיבות את הקואליציה, מסקר חדש שהתפרסם עולה כי מפלגת 'ימינה' מגדילה את כוחה בפער ניכר על חשבונן של הסיעות המרכזיות - כחול לבן והליכוד

סקר חדש: מפלגת 'ימינה' נוגסת בליכוד ובכחול לבן
נפתלי בנט צילום: יונתן זינדל / פלאש 90

המשבר על התקציב הולך ומחריף, ובאם לא יקרה נס של הרגע האחרון מדינת ישראל תלך לבחירות בפעם הרביעית בתוך פחות משנתיים.

מסקר חדשות 12 עולה כי אילו הבחירות היו נערכות היום, מפלגת 'הליכוד' הייתה שומרת על מעמדה כמפלגה הגדולה בכנסת, אך נחלשת משמעותית ומקבלת 31 מנדטים בלבד. יש עתיד-תל"ם עם 18 מנדטים, והרשימה הערבית המשותפת עם 15 מנדטים.

המפלגה השלישית בגודלה בכנסת היא לא אחרת מאשר מפלגת הציונות הדתית - 'ימינה' בראשותו של ח"כ נפתלי בנט שמכפילה את כוחה ואף למעלה מכך, ומקבלת 16 מנדטים. כחול לבן בראשות בני גנץ עם 11 מנדטים בלבד. במידה והרמטכ"ל לשעבר גדי אייזנקוט יתמודד בראשות המפלגה היא תקבל 12 מנדטים.

הגוש החרדי עם 16 מנדטים, 8 לש"ס ו-8 ליהדות התורה.

ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן נחלשת ומקבלת 7 מנדטים בלבד. מרצ בראשות ניצן הורוביץ עם 6 מנדטים.

העבודה לא עוברת את אחוז החסימה (1.9%) כמו גם דרך ארץ של האוזר והנדל (0.6%), הבית היהודי בראשות רפי פרץ (0.4%) וגשר בראשות אורלי לוי אבקסיס (0.0%).

מזמין הסקר: חברת החדשות, עורך הסקר: מדגם ייעוץ ומחקר בראשות מנו גבע, מועד איסוף הנתונים: 6-7/8/2020, אוכלוסיית המחקר: מדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל בגילאי 18 ומעלה, מספר המשיבים בפועל: 512, מספר המתבקשים להשתתף: 3,476, טעות הדגימה  המירבית: 4.4%+, שיטה סטטיסטית: הסקר בוצע בשיטות סטטיסטיות מקובלות. שיטת הדגימה: דגימת שכבות ובתוך השכבות דגימה אקראית.
אופן ביצוע הסקר: אינטרנטי + טלפוני.

מפלגת ימינה נפתלי בנט הליכוד סקר מפלגת כחול לבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד