י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
בגלל תאונה בדרך לירושלים

ערב שבת קודש: הנוסעים הגיעו סמוך לשקיעה

עשרות משפחות חרדיות כמעט ונתקעו בשבת בכביש 1 בואכה מנהרת הראל לאחר תאונת דרכים שגרמה לפקק, בחסדי שמים לאחר שהכביש פונה נפתחו הנתיבים והכביש נפתח שוב לתנועה, והמשפחות הגיעו דקות ספורות לפני השקיעה. וגם: מה הלקח שלמדו?

ערב שבת קודש: הנוסעים הגיעו סמוך לשקיעה
הפקק בערב שבת במנהרת הראל צילום: באדיבות המצלם

עשרות משפחות שהיו בדרכם לירושלים עיר הקודש בערב שבת הגיעו סמוך לשקיעה למחוז חפצם.

החל מהשעה 18:30 נרשם עומס כבד מאוד בעקבות תאונת דרכים אחרי מנהרת הראל הסיכויים להגיע לשבת לירושלים היו קלושים לשומרי השבת כשהשקיעה בירושלים בשעה 19:34.

אחד התקועים בפקק אביעזר שטיין תושב טלז סטון מספר ל'בחדרי חרדים' את אשר אירע:

"יצאתי בערב שבת לירושלים עשרים דקות לפני זמן הדלקת נרות ונתקלתי בפקק לפני מנהרת הראל. חלק מהמכוניות ניסו לצאת לכיוון מבשרת אך גם שם התנועה הייתה עמוסה מאוד, המשכתי לתוך המנהרה ולפתע התנועה נעצרה לגמרי, אנשים טיפה נלחצו יצאו מהמכוניות וצפרו אך מניסיון בפקקים אלו השלב שהתנועה נעצרת לגמרי הוא כבר שלב פינוי המכוניות מהכביש שאז עוצרים את כל התנועה".

"היינו אופטימיים שהכביש יפתח בקרוב ואכן לאחר כמה דקות בשעה 19:05 המנהרה נפתחה חלקית, ולאחר כמה דקות כבר הגענו ליעד. ממה שראיתי שם, נראה כי היו חמישה רכבים מעורבים בתאונה חלקם המשטרה גררה החוצה וחלק נשארו בפנים וחסמו נתיב אך שני נתיבים נפתחו".

"בסביבות 19:05 המנהרה נפתחה חלקית, בהנחה שתוך כמה דקות הכל השתחרר ולנסוע לירושלים זה סיפור של כמה דקות אז יש טיפה זמן מהשקיעה. במקרה שלי הגעתי לרמות 20 דקות לפני השקיעה, אך מי שהיה בפקק הרבה מאחורי והיה לו יעד עמוק בתוך ירושלים או טיפה יותר רחוק אז סביר להניח שהגיע צפוף לשקיעה".

הוא מסיים כי למד לקח מהדבר "הלקח שלי מהסיפור הוא שלמרות שלפעמים מדובר בנסיעה ממש קצרה בדרך בינעירונית לדוגמא מטלז סטון לירושלים, עדיין בערב שבת צריך לצאת מוקדם על מנת לא להיקלע לפקקים כאלה ולקטסטרופה שהייתה מתרחשת אילו פינוי התאונה היה אורך עוד 20 דקות".

פקקי תנועה פקקים ירושלים ערב שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד