ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
התייתם בלידתו

בגיל 101: הרב דינר נפטר בערב שבת בלונדון

באנגליה נפטר בערב שבת קודש בשיבה טובה הרב מרדכי אברהם משה דינר זצ"ל בגיל 101. היה מראשי החברה קדישא בלונדון. ואחיו היחיד של ראב"ד לונדון הגרי"צ דינר זצ"ל

בגיל 101: הרב דינר נפטר בערב שבת בלונדון
רבי אברהם משה הלוי דינר זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

אבל בלונדון התורנית: בערב שבת קודש הגיעה הידיעה המעציבה על פטירתו בשיבה טובה של הרב החשוב רבי אברהם משה הלוי דינר זצ"ל מזקני לונדון והוא בן 101.

לפני מספר שבועות עבר אירוע מוחי ונשאר בביתו עקב מגפת הקורונה בבתי החולים, מאז מצבו הדרדר ובערב שבת השיב את נשמתו ליוצרה.

נולד בגרמניה לאביו הגאון רבי ברוך חיים דינר זצ"ל גאב"ד קעלן שבגרמניה והיה אחיו הילחיד של ראב"ד לונדון הגאון רבי יוסף צבי הלוי דינר זצ"ל בעל ה'מקדש הלוי' שניהם ניצלו בשואה.

אמו מרת זלמה ע"ה נפטרה בלידתו כך שמאז היה קטן אמר קדיש יתום עד סוף ימיו. היה יהודי מרומם ביותר, צדיק אמת שכל חייו היו חטיבה אחת של קידוש ה'. בלונדון שימש כאיש החברא קדישא במשך עשרות שנים.

עם אחיו הגאון רבי יוסף צבי הלוי זצ"ל ראב"ד לונדון 

אחיינו מנכ"ל מוסדות 'כנסת ישראל' הרב יעקב דינר מספר ל'בחדרי חרדים' "מפטירת הסבא ראב"ד לונדון המהרי"ץ דינר למעשה שימש הדוד כראש המשפחה, על אף שסירב כל ימיו להתעטר באופן רשמי בנזר הרבנות נודע כתלמיד חכם עצום ועובד השם מדורות קודמים לעולם לא ישב בעת התפילה מתחילתה ועד סופה ועוד הרבה הנהגות קדושה ופרישות, ורבים רבים נהגו לעלות אליו לעצה ותושיה".

"היה עבד השם במלא מובן המילה כל חייו סבבו סביב עבודת השם", "אני זוכר" מספר הרב דינר כי כשסיפרתי לו על הקמת מוסדות התורה במבשרת ציון כמה שמח בירך ועודד, בחודש שבט האחרון ממש לפני התפרצות הקורונה זכיתי להיות אצלו בלונדון אצל בתו הרבנית אדלר שם התגורר בשנים האחרונות, הוא כבר היה חלוש מאוד, הבאתי לו את הספר החדש שיצא לאור על ידי המוסדות במבשרת ציון עם פסקי אמו"ר הגרי"א דינר, וכשהבין שזה קירוב וחיזוק ניעור והרים ידיו בהתרגשות ובירך בברכת כהנים".

בתפילה בביתו

לסיום מציין מנכ"ל מוסדות כנסת ישראל כי לצד האבל יחיד שלנו במשפחת דינר, יש כאן אבל עצום בלונדון ובעולם התורה כי נעקר מתוכנו דמות פלא מדורות קודמים.

בנו הרב אהרן דינר מנהל תלמוד תורה 'לקח טוב' בבני ברק קיבל את ההודעה על פטירת אביו זמן קצר לפני הדלקת הנרות, והספיק לעשות קריעה ולשבת שבעה כמה דקות לפני כניסת שבת.

אחייניו בארץ הקודש הגאון רבי אליעזר הלוי דינר גאב"ד עדת ישראל והגאון רבי יהודה אריה הלוי דינר רב מרכז בני ברק.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

מברך את אחיינו הרב יעקב דינר בחודש שבט האחרון

מרדכי אברהם משה דינר לונדון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד