י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בדרך לבחירות

גנץ מאשים את נתניהו; האם קיימת אפשרות לממשלה אחרת?

המאבקים וחילופי האשמות במשכן הכנסת שוברים שיאים, ונדמה כי מדינת ישראל נמצאת על מסלול התנגשות בדרך לבחירות נוספות • ראש הממשלה החליפי מאשים הערב את נתניהו כי כל התסבוכת הפוליטית היא בסך הכל דרך להתחמק מהאתגר האמיתי שהוא ניצב מולו - המשפט

גנץ מאשים את נתניהו; האם קיימת אפשרות לממשלה אחרת?
בנימין נתניהו/בני גנץ צילום: אוליבר פיטוסי/אבשלום ששוני, פלאש 90

המשבר הפוליטי: באופן נדיר, ישיבת הממשלה לא תתכנס מחר לדיון השבועי, זאת בשל חילוקי דעות קשים בין הליכוד לכחול לבן, שלא הצליחו להגיע להבנות על סדר היום בממשלה כשברקע המשבר החריף סביב תקציב המדינה.

הערכות מדברות כי ראש הממשלה החליט לצאת לבחירות כשקודם לכן הוא ינסה להרכיב ממשלת ימין עם רוב של 61, כך שהוא יצטרך לחפש עורקים מגוש כ'חול לבן' שיעניקו לו את המפתח להרכבת הממשלה.

בראיון הערב התייחס ראש הממשלה החליפי בני גנץ לתרחיש כי הממשלה תתפרק וטען כי "לנתניהו יש אתגרים אישיים ומשפטיים מאוד מאוד גדולים", גנץ רמז כי זה המניע לבחירות, לדבריו "הוא עושה חשבונות נוספים שאצלי לא קיימים".

גנץ תקף עוד כי "אני מניח שיש לו שיקולים אישיים ופוליטיים שבגינם הוא רוצה בחירות. לא יכול להיות שמישהו שאכפת לו מהמדינה ורואה מה קורה כאן יגיע למסקנה שמה שמתאים לה זה בחירות".

כדי להשיג ממשלת 61 על ידי הצעת אי אמון, ראש הממשלה יצטרך למצוא עורקים, על פי הדיווח, נתניהו נועד בסוף השבוע עם השרה פנינה תמנו שטה מכחול לבן, שבתחילת כהונתה ערקה מיש עתיד בתמורה לתפקיד שרת העליה וקליטה.

השרה תמנו שטה הכחישה כי נפגשה בנושאים פוליטיים ומסרה: "ביום חמישי התקיימה פגישה ביני לבין רה"מ נתניהו, הפגישה הייתה נטו מקצועית על הערכות המשרד בתקופת הקורונה, ולקראת גלי העלייה הצפויים. הפגישה התקיימה בידיעת בני גנץ, כל ספקולציה אחרת אינה קיימת. לא אתן את ידי לממשלה צרה הדבר היחיד שצריך לעשות עכשיו זה להעביר תקציב לשנת 2020-2021". אמרה.

בנוסף, ביש עתיד קוראים לכחול לבן לפעול להקמת ממשלת מיעוט בתמיכת הרשימה המשותפת, יצויין, כי קריאה כזו נשמעה כבר ביום חמישי בשמו של חבר הכנסת בוגי יעלון, רק שלצורך כך דרושה הסכמתו של יו״ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן.

בישראל ביתנו הבהירו הערב כי "אין ולא יהיה שום סיכוי שנהיה שותפים או נסתמך על הרשימה המשותפת כדי להקים ממשלה. נקים ממשלה ציונית וליברלית".

בחירות בנימין נתניהו בני גנץ משפטו של בנימין נתניהו הרשימה המשותפת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד