י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
קואליציה במשבר

חילופי האשמות בין הליכוד לכחול לבן; מי אשם בביטול הישיבה

ישיבת הממשלה שתוכננה למחר לא תתכנס, זאת לאחר הודעת סיעת 'כחול לבן' על ביטולה • הערב מתפרסמות הטחת האשמות הדדיות בין הליכוד וכחול לבן, על האחריות לביטול הישיבה • בליכוד טוענים כי "בשל סירובם של אנשי 'כחול לבן' לא תעלה לסדר היום תוכנית סיוע כלכלית"

חילופי האשמות בין הליכוד לכחול לבן; מי אשם בביטול הישיבה
נתניהו וגנץ בישיבת ממשלה צילום: Marc Israel Sellem/POOL

באופן נדיר ישיבת הממשלה לא תתכנס מחר, הערב (מוצ"ש) מתפרסמים חילופי האשמות הדדיים בין הליכוד לכחול לבן סביב ביטול ישיבת הממשלה, בליכוד טוענים כי כחול לבן מסרבים לכנס ממשלה ובכחול לבן משיבים כי בליכוד לא עומדים בהסכם.

בסיעת הליכוד תקפו הערב: "ישיבת הממשלה לא תתכנס מחר בשל סירובם של כחול לבן להעלות לסדר היום תוכנית סיוע כלכלית ממשלתית של ראש הממשלה ושר האוצר להתמודדות עם משבר הקורונה בהיקף של 8.5 מיליארד ש״ח, הכוללת בתוכה סיוע לאוכלוסיות בסיכון".

בליכוד טוענים כי התוכנית תייצר כ-10 אלף מקומות עבודה חדשים במשק, ועוד כי, בתוכנית יועברו 700 מיליון שקלים בעבור הבטחת ביטחון תזונתי למשפחות מוחלשות ו-600 מיליון שקלים לטובת הארכת מענקי ההסתגלות לבני 67 ומעלה שהוצאו לחל"ת עד לחודש יוני 2021.

"הליכוד דורש מכחול לבן שלא לסכל את העברת הכספים לאזרחי ישראל בעת הזאת של התמודדות עם משבר הקורונה״, תקפו בליכוד, כשבמהלך הערב ניסו להגיע לפשרה אך ללא הצלחה.

בכחול לבן השיבו במתקפה כנגד האשמות מהליכוד ומסרו: "ישיבת הממשלה מחר לא תתקיים לאור התעקשות הליכוד לא לקיים את ההסכם הקואליציוני ולא לאשר את תקנון הממשלה המבטיח את יציבותה. זו לא הפעם הראשונה בה הליכוד לא עומד בהתחייבותו, וכל תירוץ אחר הינו שקר מוחלט לציבור הישראלי".

עוד טענו כי "כחול לבן הודיעה לליכוד שכל הצבעה הקשורה בקורונה לא תסבול דיחוי ותעבור בהצבעה טלפונית". לגבי תוכניתו של שר האוצר, טענו כי "מדובר בתוכנית בעלות של מיליארדים הנוגעת לטווח הארוך שטרם הוצגה במלואה וטרם גובשה סופית. הניסיון להעלות אותה מהיום למחר הוא לא יותר מאשר ספין לא אחראי".

בכחול לבן תקפו את הליכוד, "אנו מצפים מהליכוד לעמוד בהסכם ולאשר את תקנון הממשלה שיאפשר את המשך היציבות שכל כך נדרשת בעת הזו", עוד ציינו כי "תשעה מיליון אזרחי ישראל מצפים מהממשלה ליציבות ואמינות, וכחול לבן לא תסכים לערער זאת".

קורונה סיוע כלכלי מפלגת כחול לבן הליכוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד