י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
ישיגו רוב?

המשבר הפוליטי; כך במרצ יאתגרו את כחול לבן

המשבר הפוליטי סביב סוגיית התקציב וחילוקי הדעות בין סיעות בית, מסתמן ויובילו לבחירות נוספות • חברי מפלגת מרצ החליטו לאתגר את כחול לבן ויעלו הצעת חוק שתמנע את התמודדותו בבחירות של נאשם בפלילים • האם בכחול לבן יתמכו וימנעו בחירות רביעיות?

המשבר הפוליטי; כך במרצ יאתגרו את כחול לבן
ניצן הורביץ צילום: פלאש 90

בעוד האיום בבחירות נשלף במהלך השיחות בין כחול לבן לליכוד סביב משבר התקציב, במרץ לוקחים את האיום צעד קדימה וצפויים לאתגר את נציגי מפלגת כחול לבן.

מדובר בחוק שימנע מראש הממשלה בנימין נתניהו להתמודד לראשות הממשלה, בכחול לבן שלפו אותו כאיום במקרה ולא יושג הסכם לתקציב וישראל תיגרר לבחירות, וכעת מגיע רגע המבחן.

יו"ר מרצ חה"כ ניצן הורוביץ הודיע כי יעלה את החוק שקובע כי חבר כנסת שהוגש נגדו כתב אישום לא יכול להתמודד לתפקיד ראש הממשלה, ולמעשה, הדבר יכול לקבל רוב אם נציגי כחול לבן יתמכו בחוק.

חבר הכנסת הורביץ אמר: "לא ייתכן שאדם המואשם בפלילים ינהל מדינה שלמה על פי גחמות ואינטרסים פליליים. זהו חוק, שהוא בבחינת מובן מאליו, למען המדינה, הכלכלה והדמוקרטיה הישראלית, שימנע מחשודים בפלילים לקבל מנדט להרכבת ממשלה".

הורביץ הוסיף כי "בכנסת הנוכחית יש רוב לחוק זה, חברי הכנסת מבינים כמה חיוני לקדם אותו, והוא יכול למנוע בחירות רביעיות תוך שנה".

גם ביש עתיד הבהירו כי יעלו את החוק להצבעה במקרה והממשלה תתפרק, יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד אמר: "אם יכריזו על בחירות נעלה את החוקים לפסילת נתניהו - מצפה מכחול לבן פעם אחת לקיים הבטחה שלהם ולתמוך בחוקים".

ניצן הורביץ מרצ מפלגת כחול לבן ביבי נתניהו בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד