י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
פיצוץ ביחסים

הרוג ומאות פצועים במחאות הסוערות בלבנון

הזעם בלבנון: בנוסף למשרדי החוץ, איכות הסביבה והכלכלה, המפגינים בביירות פרצו אתמול (שבת) גם למשרד האנרגיה ולאגודת הבנקים • במהלך ההפגנות נהרג איש ביטחון ונפצעו מאות מפגינים • ראש ממשלת לבנון פועל להקדמת הבחירות

הרוג ומאות פצועים במחאות הסוערות בלבנון
המהומות בלבנון צילום: באדיבות המצלם

ההפגנות בלבנון: המפגינים פרצו לשורה של מוסדות ממשלה בלב הבירה הלבנונית, השחיתו רכוש ומסמכים והציתו דליקות בכמה מהמבנים. במהלך הפעולות נשמעות קריאות למען שחרור לבנון ובגנות איראן.

במהלך ההפגנות הזועמות כנגד ההנהגה בלבנון פרצו המפגינים למשרדי הממשלה בבירה, מבין המוסדות שנפרצו: משרד האנרגיה, משרד הכלכלה ואגודת הבנקים. (בסרטון). הרשויות במדינה הודו כי כוחות הביטחון עושים שימוש באש חיה לפיזור המפגינים. עד כה דווח על הרוג אחד מקרב כוחות הביטחון הלבנוניים ועל מאות נפגעים מקרב המפגינים.

כלי התקשורת בלבנון מדווחים כי במהלך המחאות אחד מאנשי כוחות הביטחון נהרג אחרי שמפגינים שהתפרעו תקפו אותו בבית מלון באזור ביירות.

לפי הדיווחים מהצלב האדום הלבנוני, סך הכל 63 פצועים בהפגנות פונו לבתי חולים. 175 טופלו במקום. ואיש ביטחון אחד שנהרג בעת המחאות. לאחר שככל הנראה הותקף על ידי מפגינים והופל מגובה בעת שהמפגינים פרצו למלון בביירות.

בתוך כך, ראש ממשלת לבנון הודיע כי ביום שני הקרוב יביא לישיבת הממשלה הצעה להקדמת הבחירות לפרלמנט.

ראש ממשלת לבנון, חסאן דיאב, אמר אתמול (שבת) במסיבת עיתונאים בביירות כי כל האחראים לאסון בנמל ביירות ייחקרו והחקירה לא תארך זמן רב. "הפיצוץ הוא תוצאה של הסיאוב", אמר. "צריך לבדוק איך קרה שחומר מסוכן כזה אוחסן שם כ"כ הרבה שנים, ומי הרוויח מזה". הוא אמר כי "כולנו כואבים את האסון".

 

 

לבנון הפגנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד