י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

נפטרה התינוקת ת' מפרשת 'המוות המוחי'

ליצמן לגל"צ על ביקורת הרופאים נגדו בפרשה: "טמטום מוחלט" • משפחת התינוקת החרדית, בת 11 החודשים, שנפטרה: "כל אב היה נלחם על חייה" • הלוויתה - ב-11 וחצי בבית הלוויות ברחובות

לא קרה כלום אם בא השר הממונה. ליצמן
לא קרה כלום אם בא השר הממונה. ליצמן

היום (ו) בבוקר נפטרה ת', התינוקת החרדית בת 11 החודשים, שעמדה במוקד הסערה התקשורתית בין סגן שר הבריאות והרופאים. כזכור, הוגדרה הילדה כמתה במוות מוחי, והרופאים דרשו לנתקה מהמכשירים הרפואיים, בניגוד לרצון משפחתה.

סגן השר יעקב ליצמן התערב בפרשה, בהוראת הגרי"ש אלישיב, ודרש שלא לנתקה מהמכשירים, לפי החוק, וכדרישת ההלכה הקובעת מוות רק לאחר שפוסקת פעילות הלב.

הלוויתה תתקיים בשעה 11 וחצי בבית הלוויות ברחובות.

ובעוד סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, וקבוצת רופאים החליפו מהלומות מילוליות, ביחידה לטיפול נמרץ בבית החולים 'שניידר' שהו לצד ת' בני משפחתה, במשך 24 שעות ביממה, אמרו תהילים, התפללו וציפו לנס.

בני המשפחה התרחקו מההמולה התקשורתית, ואב המשפחה אף חזר ואמר כי מדובר בכאב פרטי של משפחה, וביקש שלא להרחיב בנושא.

מקורבי המשפחה אמרו ליהודה שליזנגר מ'ישראל היום': "אין לנו עניין בכל ההמולה התקשורתית, זה לא קשור אלינו בכלל. כרגע אנו עסוקים בלהתפלל ולחכות לנס שיציל את התינוקת הקטנה".

יחד עם זאת, בני המשפחה אינם יכולים להתעלם מהסוגיה הרגישה ואומרו: "כל הורה היה נלחם על חיים של הבת שלו עד הרגע האחרון, חרדי או חילוני, אם יש סיכוי, ואפילו הקטן שבעולם שהילדה הקטנה הזאת תינצל, הורים לא יכולים לוותר על זה".

למרות הסערה והמתיחות , אמרו בני המשפחה, כי הרופאים שטיפלו בילדה טפלו בה במסירות ובאופן מקצועי לחלוטין. "ליד המיטה שלה הכל נעלם וההתנהלות היא מקצועית מאוד".

בתוך כך החריף הקרע בין סגן שר הבריאות יעקב ליצמן לבין אותם רופאים. אתמול אף הוחרפו ההתבטאויות בין הצדדים, כאשר סגן השר כינה בראיון לגל"צ את ביקורת הרופאים עליו כ"טמטום מוחלט".

ליצמן הוסיף: "אין שום בעיה עם פעילותי. לא קרה כלום אם בא שר הממונה על משהו, ויש לו חשש שמפרים את החוק והוא בא לראות מה קורה ממקור ראשון. זהו תפקידי וכך זה צריך להיות".

כזכור, לפני כשבוע הורה סגן השר לרופאים בבית החולים 'שניידר' בפתח תקווה להמשיך לטפל בתינוקת, בת למשפחה חרדית, שנקבע לה מוות מוחי וזאת, לטענת הרופאים, בניגוד לחוק.

שלשום אף חתמו יושבי הראש של 45 איגודים מקצועיים, שמייצגים כ-15 אלף רופאים על מכתב כנגד ליצמן ובו הם מוחים על מה שהם מגדירים כ"התערבות בוטה בהליכים רפואיים ופגיעה באוטונומיה של הרפואה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד