י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הפלונטר הפוליטי

יועץ התקשורת: אם יהיו בחירות נתניהו יינגס

רונן צור, יועצו לשעבר של יו"ר כחול לבן בני גנץ, התייחס למצב הפוליטי המורכב של גנץ, וטען כי "האחריות למצבה של כחול לבן היא לא על נתניהו" | לדבריו: "נתניהו איבד כיוון. הוא לא קורא גם עכשיו את המפה. אם יהיו בחירות אני מעריך שהוא יינגס"

יועץ התקשורת: אם יהיו בחירות נתניהו יינגס
בנימין נתניהו/בני גנץ צילום: אוליבר פיטוסי/תומר נויברג, פלאש 90

רונן צור, יועצו לשעבר של יו"ר כחול לבן בני גנץ, ומי שנמנה עם מובילי הסכם האחדות שוחח עם ג'ודי שלום ניר מוזס ברדיו 103fm על המשבר הקואליציוני החמור, מצבו הפוליטי הקשה של בני גנץ והאפשרות של יציאה לבחירות.

רונן צור כיהן כחבר כנסת במשך מספר חודשים מטעם מפלגת 'העבודה' בראשות יצחק רבין ז"ל, והודה כי איננו שולל את חזרתו לפוליטיקה בעתיד.

לדבריו: "כולנו משתעשעים עם המחשבות מעת לעת. אולי פעם זה יבשיל למשהו ממשי". הוא התייחס למשבר הקואליציוני החמור, בצל נגיף קורונה והמשבר הכלכלי, מיליון מובטלים וחוסר הוודאות. האם ישראל ניצבת בפני מערכת בחירות נוספת? "נראה שהכיוון הוא די ברור. נראה שנתניהו מנסה לברוח, לפרק את הקונסטרוקציה הקיימת לממשלת מעבר".

צור סיפר כי לא שוחח עם יו"ר כחול לבן בני גנץ מאז הפסיק ללוות אותו בקמפיין הבחירות, אך ניסה להעריך לאן מועדות פניו. לדעתו, בני גנץ טעם את טעם הפוליטיקה, הוא בצומת קבלת החלטות אישית - האם הוא נשאר בתוך המערכת הפוליטית ומנסה לשקם את המצב המאוד מאוד בעיתי שהוא נקלע אליו. או שהוא אומר 'הספיקה לי החוויה הזו ואני ממשיך הלאה'. זו לדעתי הדילמה שהוא נמצא בה, אני לא אתפלא אם הוא יגיד 'אוקיי, ניסיתי, עשיתי, הגעתי הכי קרוב, ולא בא לי יותר'", והדגיש: "אני לא יודע לומר מידיעה, לא דיברתי איתו".

על פי הסקרים: לאחר כניסתה של כחול לבן לממשלת האחדות, בניגוד להבטחתם כי לא ישבו בממשלה תחת נאשם בפלילים, חלה התדרדרות דרמטית במנדטים שלהם. לדעתו של צור, עם כל "מה שקרה בחודשים האחרונים, גם גנץ וגם הצוות שלו צריכים לבדוק את עצמם. חשבתי ועדיין חושב, שבעת קבלת ההחלטה כאשר הקורונה החלה להכות, אי הוודאות ורמת ההלם הייתה כל כך גדולה, כשהרחובות ריקים, אנשים נפטרים בזה אחר זה, הכלכלה עמדה לקרוס, עמדה בפני גנץ ונתניהו קבלת החלטה לא פשוטה. לשניהם לא הייתה ממשלה של 61 והם היו צריכים לקבל החלטה אם ללכת לאחדות או לבחירות ובנסיבות שהיו אז, לא הייתה ברירה אלא ללכת לממשלה משותפת. אבל מכאן ועד להגיע להתנהלות שמורידה את כחול לבן ל-9 מנדטים?".

רונן צור. צילומסך

הוא הוסיף ואמר: "אני לא קרוב לנתניהו, לא חבר של נתניהו, ורחוק מזה. אבל האחריות למצבה של כחול לבן היא לא על נתניהו, היא על מי שמובילים את כחול לבן. אף אחד לא יכול לבוא לומר שכחול לבן התדרדרה בגלל נתניהו, זו אמירה שאני לא מקבל. זו אחריות של כחול לבן, כמו שזו אחריות של נתניהו שהליכוד בראשותו נשאר גבוהה. זו אחריות של כחול לבן ומנהיגיה להישאר גבוהים. מצבה של כחול לבן לא בגלל נתניהו".

"נתניהו איבד כיוון"

ג'ודי שלום ניר מוזס תהתה מי להערכתו ינהיג את המפלגה במידה וגנץ יחליט לעזוב את החיים הפוליטיים, האם יהיה זה אשכנזי? צור השיב: "גבי אשכנזי צריך לקבל החלטה גם אם הוא נשאר בפוליטיקה ובאיזו סיטואציה. בינתיים הוא לא מרבה לדבר, אין דרך לדעת ממנהיגים שלא מרבים לדבר עם הציבור. אני חושב אגב שזו שגיאה פטלית של מנהיגים לא לדבר עם הציבור ולא לייצר סדר יום. מי שמייצר סדר יום בחודשים האחרונים זה רק אדם אחד, וכחול לבן - זה הטעות הבסיסית שלה. כחול לבן וחבריה לא מדברים מספיק בתקשורת".

כמו כן, היא תהתה האם בתור מי שנמנה עם האחראים לממשלת האחדות, הוא ומוטי סנדר יוכלו לעשות סולחה בין הליכוד וכחול לבן ובכך למנוע את הבחירות. יועצו לשעבר של יו"ר כחול לבן בני גנץ השיב: "במידה ונדרש לעשות פעולה אנחנו נעשה אותה. המדינה מתרסקת בגלל שיקולי אגו וזה בסופו של דבר יוביל לכך שהציבור יוקיע את האנשים האלה". לטעמו, "נתניהו עושה פה שגיאה פטלית כי בניגוד לעבר המצב הפעם הוא שונה, כמו שהקורונה לא מבחינה בין מצביעי כחול לבן והליכוד, גם המשבר הכלכלי, האבטלה והמצוקה האיומה לא מבחינה בין מצביעי ליכוד למצביעי כחול לבן".

והוסיף: "נתניהו איבד כיוון. כפי שהוא לא צפה את חוסר היכולת להרכיב ממשלה 3 מערכות בחירות, ואת ההפסדים שלו גם במפלגה וגם בגוש לסירוגין ב-3 המערכות, הוא לא קורא גם עכשיו את המפה. אם יהיו בחירות אני מעריך שהוא יינגס".

לאחרונה החלו הדיווחים כי חיים ביבס ראש עיריית מודיעין רוצה להקים מפלגה, כמו גם טענות כי הוא נשלח על ידי נתניהו. רונן התייחס לנושא, ואמר: "מאוד יכול להיות שמשתמשים בשמו. חיים ביבס הוא איש רציני, שיכול לתפוס פוזיציה מאוד משמעותית בחיים הפוליטיים הציבוריים בליגת העל. הוא לא צריך להתפתות ללכת לכל מיני פטנטים מוזרים כאלה".

עריכה: עופרי גליכמן, 103FM

רונן צור ג'ודי שלום ניר מוזס רדיו 103 FM בנימין נתניהו בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד