י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
שנת לימודים בצל הנגיף

למידה מרחוק; ההורים חוששים: "נהפוך לשוטרים"

שנת הלימודים הבאה תפתח לכיתות ה' ומעלה במתכונת של למידה מרחוק וההורים חוששים • אמא לאחד התלמידים: "ההורים יהיו כל הזמן סביב הילדים, וזה ייצור סיר לחץ"

למידה מרחוק; ההורים חוששים: "נהפוך לשוטרים"
ילד בדרך לבית ספר צילום: Chen Leopold/FLASH90

תלמידי כיתות ה' ומעלה ילמדו מהבית - וההורים מבולבלים. חלקם טוענים שלא יוכלו לסייע לילדים בלימודים, ואחרים פוחדים שיווצר בבית מה שמכונה- "סיר לחץ" משפחתי.

שנת הלימודים תשפ"א תיפתח בלמידה מרחוק לכיתות ה' ומעלה, והנהלים החדשים מאתגרים את ההורים לא פחות מאשר את המורים והתלמידים. על פי המתווה, התלמידים ילמדו מהבית, אם כי יתבצע ניסיון להביאם יומיים לבית הספר. הבעיה היא שלהורים רבים חסר ידע עצום - גם בתפעול מחשבים וגם בחומר הלימוד. רבים, למשל, אינם מסוגלים לסייע באנגלית, בחשבון או במדעים, ומשרד החינוך יצטרך למצוא פתרון. כך מפרסם כתב החינוך של "ישראל היום". נועם (דבול) דביר

עדי בן-עמר, אמא לשלושה ילדים, אחד מהם עולה לכיתה ה' ואחד לכיתה ו' אומרת: "ראינו את זה בגל הראשון - ככל שמדובר בתלמידים ביסודי, ההורים הופכים בעל כורחם לעוזרי הוראה צמודים. הילדים שלי פיקחים מאוד, ועדיין, כשמלמדים חומר חדש, ישר רצים אלי ואני צריכה לשבת ולהסביר. לדוגמה, בשיעור חשבון הם למדו חומר חדש מתוך סרטון. הבעיה שההסבר בסרטון נגד את חומר הלימוד. גם המורה לא ידעה להסביר מדוע זה כך, ואם המורה לא יודע להסביר - כיצד ההורה יסביר?".

עדי מוסיפה: "יש בעיה הקניית ידע לכיתות האלה באמצעות הזום. התלות בהורים תלך ותגדל, בין שמתוך צורך ובין שמתוך נוחות או פינוק. אני חוששת שאצטרך להפוך ל'מורה' שלהם או שאצטרך לבדוק מה הם עושים בכל רגע נתון. ההורים יהיו כל הזמן סביב הילדים, וזה ייצור סיר לחץ. רוצים שההורים יהיו בייביסיטר, וזה לא התפקיד שלהם. תלמידים בגילים האלה חייבים מסגרת, הלמידה מהבית לא מכינה אותם לשנים הבאות. משרד החינוך חייב לתת פתרון, חייבים להחזיר אותם ללמוד בבתי הספר".

קרן ארצי, מנחת הורים ומשפחה במכון אדלר, מחזקת את הדברים: "ככל שהילדים ב'כובע של תלמידים' יזדקקו יותר להורים - כך גבולות תפקיד ההורה ייטשטשו. ההורים יצטרכו להפוך להיות גם מורים של ילדיהם ולשלוט בתחומי דעת שונים דוגמת תנ"ך או היסטוריה. כמו כן, תסכולים ובעיות שעד כה טופלו ונפתרו בבית הספר - ייכנסו הביתה. זה עלול ליצור תסכול אצל לא מעט משפחות ולהגיע למצב של מריבות בין הורים לילדים".

שנת הלימודים החדשה למידה מרחוק הורים וילדים מצוקת הורים זום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד