י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
אפליית בתי הכנסת

אשר משגר איום: "אם הקבינט לא ישנה - אני אשנה"

סערת אפליית בתי הכנסת: לאחר שהמצב השערורייתי בו בתי הכנסת מופלים ומוגבלים לעומת להבדיל שאר מקומות הבילוי והתרבות. פונה היום ח"כ אשר לקראת דיון קבינט הקורונה ומאיים כי באם לא תשונה ההחלטה - ועדת החוקה לא תהסס לבטלה

אשר משגר איום: "אם הקבינט לא ישנה - אני אשנה"
יעקב אשר בועדת החוקה צילום: באדיבות המצלם

אפליית בתי הכנסת שסוקרה בהרחבה ב'בחדרי חרדים' ועוררה זעם ציבורי נרחב, אחרי ששאר ענפי הבילוי והתרבות הורחבו פעילותם, לעומת בתי הכנסת שפעילותם נותרה מצומצמת ומוגבלת - כעת לקראת דיון קבינט הקורונה, יו"ר ועדת החוקה יעקב אשר משגר איום.

בהודעה ששיגר חה"כ אשר לקראת דיון קבינט הקורונה, הוא הבהיר "מקווה שקבינט הקורונה יתקן היום את הקריטריון השגוי ביחס לבתי הכנסת ויאשר את הגדלת כמות המתפללים. ועדת החוקה בראשותי תבחן את ההחלטה ולא תהסס לבטלה אם לא יהיה בה צדק והיגיון".

חבר הכנסת אשר שמיעט להתבטא בנושא עד כה, תקף את ההתנהלות של הממשלה באומרו: "לא יכול להיות שלא יופעל שיקול דעת לגבי בתי תפילה כפי שכבר נעשה בענפים אחרים".

באופן מפתיע, מי שהודיע כי הוא תומך בעמדתו של חבר הכנסת יעקב אשר, הוא יושב ראש האופוזיציה יאיר לפיד שמסר: "תומך בדעתו של יעקב אשר. כפי שאמרתי מהתחלה. אין שום הגיון להטיל מגבלות ללא הקריטריון של גודל המקום. זה נכון לבתי כנסת, זה נכון לאולמות אירועים וזה נכון למסעדות".

מתפללים מחוץ לבית כנסת בשגרת הקורונה

כזכור, כאן ב'בחדרי חרדים' סיקרנו וביטאנו בהרחבה את זעקת מתפללי בתי הכנסת, והצגנו את האפלייה השערורייתית.

בשבוע שעבר התנהל דיון עם הפרויקטור רוני גמזו ועם הנהלת משרד הבריאות ובו גובש מתווה מוסכם שטרם עלה לדיון בקבינט הקורונה.

יש לציין, כי ביום רביעי החולף עלתה להצבעה הסרת המגבלות בסופי השבוע והשרים החרדים לא השתתפו בהצבעה בממשלה, זאת כמחאה על אפליית בתי הכנסת, ושבוע קודם לכן הם מנעו בנוסף עוד הצבעה מאותה סיבה.

בתי הכנסת אפליה ועדת חוקה יעקב אשר קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד