י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בעקבות הפרסום ב'בחדרי'

עשרות פניות של נערים המתחננים למסגרת לימודית הולמת

אחרי שהבוקר פרסמנו כאן ב'בחדרי' על הסכנה האורבת לנערים 'הנושרים' עקב המצב הכלכלי הגרוע, והקשיים הנערמים מצד משרד החינוך על העמותות הפועלות לשקמם, עשרות פניות למוקדי ההכוון והסיוע לאותם נערים 

עשרות פניות של נערים המתחננים למסגרת לימודית הולמת
הנערים במרכז היל"ה צילום: באדיבות המצלם

בעקבות הפרסום ב'בחדרי חרדים' הבוקר, על סכנת סגירה ממשית של כלל המרכזים והיחידות לקידום נוער בארץ ובתוכם מרכזים שמותאמים למגזר החרדי מה שיוביל באופן מיידי לנשירה של אותם נערים ונערות לרחוב. הנערים משדרים אותות מצוקה ומתחננים לעזרה.

מתברר כי מאז הפרסום הבוקר, התקבלו עשרות פניות של נערים שלומדים במקום וכן פניות של בוגרי מרכזים שפרסמו הודעות אישיות ובו הם מפרטים את סיפור חייהם וכמה המקום עזר להם.

גם בנימין אשר רכז נוער חרדי בתל אביב מספר כי הוא מוצף בעשרות הודעות של נערים שלומדים במקום שנמצאים ממש בהלם ובאי וודאות וממש מתחננים שהמרכז לא ייסגר.

חשוב לציין כי את המרכזים החרדים מנהל ומלווה ביד רמה הרב ישעיהו דרוק מגדולי אנשי החינוך והטיפול בנוער נושר במגזר החרדי ולצידו מיטב אנשי החינוך והטיפול, שנותנים מענה לאותם נערים הן ברוחניות הן בגשמיות
מרכזים אלו עוסקים בהצלת נפשות של ממש. 

הרב דוד דרוק שמשמש כיועץ חינוכי ור"מ לנוער נושר ולבחורי ישיבות אומר ל'בחדרי' כי "תופעת הנשירה במגזר החרדי ידועה בשנים האחרונות וברוך השם כיום ישנם מענה רב".

הרב דוד דרוק

הרב דרוק מוסיף כי "משבר הקורנה הביא איתו עלייה בצורה ניכרת בהיקף התופעה מכיוון שישנם בחורי ישיבות רבים שלולא משבר הקורנה היו ממשיכים במסגרות הישבתיות הקלאסיות, אולם בעקבות סגירת מוסדות הלימוד נערים רבים מוצאים את עצמם ללא סדר יום וללא וודאות ובעקבות כך הם נפלטים לרחוב, כשלזה נוסף הקושי הכלכלי בבתים מה שמביא ללחץ של ההורים ולחיכוך תמידי עם ילדיהם, מה שמגביר את הצורך דווקא בתקופה הזאת במסגרות יעודיות לאותם נערים". 

נוער נושר קורונה סיוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד