י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"האוצר לא עמד בהסכמים"

בשיא המשבר: ההסתדרות הרפואית שוקלת להכריז על סכסוך עבודה

בשיא משבר הקורונה בישראל שוקלים בהסתדרות הרופאים להכריז על סכסוך עבודה. לטענת הסתדרות הרפואית בישראל, התקנים שהובטחו למערכת הבריאות לא סופקו. "אין כסף לעוד רופאים"

בשיא המשבר: ההסתדרות הרפואית שוקלת להכריז על סכסוך עבודה
אחים ואחיות בבדיקות קורונה צילום: דוברות 'כללית'

בעוד מערכת הבריאות הגיעה לקצה היכולת שלה, לאחר שמאות אנשי צוות נמצאים בבידוד והיתר עסוקים במחלקות הקורונה, שמספר השוהים בהן נמצא בעליה, מודיעה ההסתדרות הרפואית כי היא שוקלת להכריז על סכסוך עבודה. לטענת הארגון, האוצר לא עומד בהסכמים והתקנים שהובטחו לרופאים לא סופקו.

לפי הדיווח של אדיאן פילוט ב"כלכליסט", בהסתדרות הרפואית טוענים כי תוספת התקנים של 900 רופאים שהובטחו למערכת הבריאות לא מומשה במלואה ועתה מתברר שהתוספת תצטמצם רק ל-600 תקנים. בארגון טוענים כי מדובר בהפרה של הבטחה שאותה הבטיח, לאחר הסכסוך הקודם, שר הבריאות בעבר הרב ליצמן, כאשר שר הבריאות הנוכחי אדלשטיין אף אישרר את ההתחייבות. אך בפועל, הם טוענים כי מדובר רק בתקנים זמניים שאינם נכללים בתקציב הבריאות ובאוצר אף לא מוכנים להתחייב שגם אם יאושר תקציב למדינה, תקנים אלה יתווספו בקביעות. 

בנוסף טוענים בהסתדרות הרפואית כי האוצר הבהיר שהתקנים האחרונים שיוקצו ימומנו מהתוספת התקציבית שהוקצתה למאבק בקורונה. המשמעות: אין תוספת כסף אמיתית לעוד רופאים ומי שלא השקיע בתשתיות קורונה יקבל יחסית יותר רופאים בפחות כסף. "אין לנו כסף לרופאים", אומרים בארגון.

עילה נוספת להכרזת סכסוך העבודה היא היעדר הסכמה על תשלום שכר ושעות נוספות לצוות הרפואי שנאלץ להישאר בבידוד. הר"י הודיעה כי אם לא תושג הסכמה עד הערב, סכסוך העבודה ייצא לדרך. בהר"י מלינים בנוסף על גירעונות תאגידי שהבריאות שכבר הגיע לכ-300 מיליון שקל וקיים חשש שקריסתם תגרור אחריה פיטורי רופאים שמועסקים במסלול זה.

לפי הידוע, אמורה להתקיים היום פגישה בין נציגי הארגון לבין נציגי משרד הבריאות והאוצר. אם הפגישה לא תסתיים בהסכמה, צפויים בהר"י להכריז על עיצומים, שיצאו לפועל בימים אלו – בשיא המשבר החמור ביותר עמו מתמודדת מערכת הבריאות.

קורונה ההסתדרות הרפואית משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד