י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
עלולים להעביר מחלות

הוסווה כסנדלריה: נתפס מרכז רביה לדו חיים בניגוד לחוק

פקחי רשות הטבע והגנים תפסו מרכז רביה לדו חיים המוסווה כסנדלריה במרכז. מאות דו חיים שהוחזקו ונמכרו בניגוד לחוק. מינים אלו מסוכנים כיוון שהם עלולים להעביר מחלות וסכנה לטבע המקומי

הוסווה כסנדלריה: נתפס מרכז רביה לדו חיים בניגוד לחוק
הוחזקו ונמכרו בניגוד לחוק צילום: רשות הטבע והגנים

במבצע אכיפה של פקחי רשות הטבע והגנים בסיוע של משטרת ישראל והפיקוח העירוני, נתפסו מאות פרטים של דו חיים מסוג צפרדעים אפריקאיות וטריטונים שהוחזקו בניגוד לחוק לצרכי סחר בחנות המוסווית כסנדלריה אשר בפועל עסקה בעיקר בגידול ומכירת דגים ודו חיים במרכז הארץ.

כל מיני הדו חיים הם חיות בר וערכי טבע מוגנים וכי כל מיני הדו חיים אסורים בהחזקה פרטית ובסחר על פי החוק. זאת בעיקר בשל הסכנה כי מינים אלו עלולים להעביר מחלות ואף להפוך למינים פולשים בטבע הישראלי וכך לגרום לנזק אקולוגי חמור למיני הדו חיים המקומיים עד כדי הכחדה.

דו חיים שהוחזקו ונמכרו. צילום: רשות הטבע והגנים

לדברי אורי ליניאל, ראש תחום סחר והחזקה בחיות בר ברשות הטבע והגנים: "החוקים והתקנות הנוגעים להחזקה וסחר בחיות בר וערכי טבע מוגנים נועדו לשמור ולהגן על חיות הבר, על הטבע בישראל ובעולם וגם על בני האדם. בתי הגידול האקוואטים (במים) בישראל ובעולם הם רגישים ופגיעים מאוד ולכן יש הקפדה ייתרה על השמירה עליהם. כל סחר שמתבצע בחיות וערכי טבע מוגנים בישראל, מחייב היתר ייעודי וניתן רק עבור מינים מסוימים שמאושרים לכך. סחר והחזקה ללא היתר ובפרט במינים אסורים מהווה עבירה פלילית, נדגיש שוב כי סחר והחזקה של דו חיים וצבי מים מכל מין אסורים ללא היתר ייעודי".

דו חיים שהוחזקו ונמכרו. צילום: רשות הטבע והגנים

דו חיים שהוחזקו ונמכרו. צילום: רשות הטבע והגנים

רשות הטבע והגנים סנדלר מכירה מרכז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד