י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
טלטלה בקהילה באנטוורפן

סערה: הרב התקשר והודיע "אני מסיר אחריות"

הדיין החשוב בקהילת 'מחזיקי הדת' באנטוורפן שבבלגיה, פועל בימים האחרונים בקרב הרבנים בקהילה להודיעם כי הוא מסיר אחריות מהנעשה במחזיקי הדת, עקב מספר ליקויים שדורשים תיקון. 'בחדרי חרדים' עם הסיפור המלא בפרסום ראשון

סערה: הרב התקשר והודיע "אני מסיר אחריות"
הגאון רבי עמרם העניג צילום: באדיבות המצלם

אחד הדיינים הבכירים של קהילת מחזיקי הדת באנטוורפן שבבלגיה, הוא הגאון רבי עמרם העניג, שהובא לפני 17 שנה ממונסי לכהן כדיין ומורה הוראה לאחר הסתלקותו של המרא דאתרא הגאון רבי חיים קרייזוירטה זצ"ל, והוא מכהן כיום לצד המרא דאתרא הגאון רבי אהרן שיף והדיין הגאון רבי זעקל פולק. 

השבוע אנחנו חושפים כי הרב העניג התקשר השבוע בעצמו למספר רבני בתי מדרש בעיר אנטוורפן ביניהם מקהילות סאטמר, בעלזא, ויז'ניץ, פשוואערסק, סקווירא, קהל חסידים ועוד והביע את כאבו שאין לו כיום יכולת להשפיע בבית הדין וצריך לתקן כמה דברים בנושא הכשרות והוא לא יכול לשאת יותר באחריות. 

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי הרבנים שעמם דיבר היו בהלם למשמע הדברים, מתכני השיחה עולים כי הדיין הרב העניג ניסה לעשות הכל ובלית ברירה פעל כך.

לעת עתה מדובר בסערה בקהילה השקטה שנמצאת בעיצומו של הגל השני של הקורונה וכולם מקווים שהדברים יותקנו בהקדם.

בשבת האחרונה כבר נתלו בבתי המדרשות מודעות תחת הכותרת "מן המותר בפיך" נכתב כי "אחרי שהתעורר השבוע ע"י אחד מחשובי הרבנים שי' על חסרונות בהשגחת קהל מחזיקי הדת ע"כ כל חרד לדבר ה' מהדר – עד כמה ששייך לאכול רק מה שיש עליהם השגחה בלי פקפוק".

בנוסף טוענים המעוררים כי "דייני ורבני עירנו יושבים בכובד ראש לברר מה שבוודאי יכולים לאכול בלי שום שאלה ובעז"ה בקרוב פרטים יבואו והערעור אינו כולל הבשר בהשגחת הקהילה".

הרב העניג הוא מעמודי בית הדין בחושן משפט ואבן העזר ונושא באחריות כלל הנושאים תחתיו. כשהגיע לאנטוורפן היה הוא עוד בזמן הגאון רבי יצחק טוביה וייס כיום גאב"ד 'העדה החרדית' וראב"ד אנטוורפן הגאון רבי אליהו שטרנבוך זצ"ל.

המודעה מסוף השבוע בבתי הכנסת באנטוורפן. צילום: בחדרי חרדים

אנטוורפן מחזיקי הדת הרב אהרן שיף הרב עמרם העניג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד