ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
"היה קשה להבין מה הוא אומר"

עימות סוער בקבינט: בני גנץ שאג; נתניהו לעג

במהלך דיון שנערך היום בקבינט הקורונה, הרוחות התלהטו והטונים עלו לגבהים, נוכחים בדיון ספרו כי הוויכוח החל כשהשר עמיר פרץ הציע יוזמה לסיוע לעסקים שנסגרים בערים אדומות. שר האוצר כ"ץ התנגד נחרצות וגנץ החל לצעוק. "מהיום הראשון לא התכוונתם לקיים את ההסכם"

עימות סוער בקבינט: בני גנץ שאג; נתניהו לעג
בני גנץ ובנימין נתניהו בישיבת ממשלה צילום: עמית שבי, לע"מ

העימות הפוליטי הגיע היום (ראשון) לשיאו בדיון בקבינט הקורונה, כשראש הממשלה החליפי בני גנץ לא הצליח להתאפק וזעם על התנהלותו של ראש הממשלה ותקף בצעקות רמות. חילופי דברים נרשמו גם בין גנץ לשר האוצר ישראל כ"ץ.

במהלך הדיון התפרץ השר בני גנץ ועל פי העדויות שפורסמו, אמר בזעם: "מהיום הראשון לא התכוונתם לקיים את ההסכם בנוגע לתקציב דו שנתי". נתניהו הגיב בזלזול ופנה לסובבים: "שמישהו יגביר את הווליום, לא שומעים".

במהלך הוויכוח, זעם ראש הממשלה החליפי על שר האוצר ישראל כ"ץ, ואחד המשתתפים בדיון הגדיר את העימות כ"אובדן עשתונות של גנץ". לדבריו, קולו של גנץ נסדק והיה קשה להבין מה בדיוק הוא אומר.

על פי הפרטים שפרוסמו ב N12, הוויכוח החל כשהשר עמיר פרץ הציע יוזמה לסיוע לעסקים שנסגרים בערים אדומות. המתווה כונה "מגבילים - מפצים" ודיבר על פיצויים לעסקים שנסגרו במהלך מגבלות על אזורים. שר האוצר כץ התנגד וביקש להצביע על הצעת הפיצוי הכוללת שלו על סך 8.5 מיליארד שקלים. בשלב מסוים החלו חילופי הדברים: "אנחנו שותפים גם לפיצויים ולא רק להגבלות. מציע שתעבירו מיד תקציב דו שנתי".

השר כץ הוסיף והביע את התנגדותו, כשמנגד השר גנץ החל לצרוח עליו: "זה כבר נושא שסוכם עם השר דרעי, ראש הממשלה הנחה אותך לקיים את זה וזה לא קשור לשום דבר אחר. נמשיך לגבות כל מהלך שנכון לאזרחי ישראל ואנחנו רוצים לגבש יציבות".

על פי אחד הנוכחים בישיבה, גנץ ניצל את ההזדמנות ותקף את כץ: "אתה הנחת את משרד האוצר לעבוד על תכנית חד-שנתית בניגוד לכל הסיכומים".

כ״ץ מצידו פנה לגנץ והשיב לו שההודעה של כחול לבן אמש הייתה שקרית, ושכל הפרטים סוכמו עם יועצו הוד בצר בקבינט הכלכלי ואחרי ישיבה עם השר פרץ.

"מה שהוצאתם אתמול לעיתונות זו הודעה כוזבת" אמר שר האוצר לגנץ, "תודיעו מיד שאתם מאפשרים להעלות את זה להצבעה בממשלה ורה"מ יפנה ליועמ"ש ויבקש אישור מיוחד".

קבינט קורונה ישראל כץ בני גנץ בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד