ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
המאבק בהתפרצות

הגבלות חדשות: בתי הכנסת עד עשרה; נסיעה ברכב מוגבלת ל-2 בלבד

קבינט הקורונה אישר שורה של הגבלות חדשות למאבק בהתפרצות הנגיף בישראל. נסיעה ברכב מוגבלת ל-2 אנשים מלבד הנהג ותפילות יתאפשרו לעד עשרה אנשים בשטח סגור • כל הפרטים

הגבלות חדשות: בתי הכנסת עד עשרה; נסיעה ברכב מוגבלת ל-2 בלבד
תפילה בכותל המערבי לעצירת הנגיף צילום: Yonatan Sindel/Flash90

קבינט הקורונה התכנס היום (ראשון), בצהריים לאישור תכנית סיוע ואישור תקנות והגבלות נוספות. כפי שפורסם מוקדם יותר, לא אושרה לבסוף תכנית סיוע ורק התקנות עמדו להצבעה.

בין התקנות שאושרו, רופא מחוזי של משרד הבריאות יוכל לסגור מקום עבודה שאובחן בו חולה קורונה לשלושה ימים, נסיעה ברכב מוגבלת ל-2 אנשים מלבד הנהג ותפילות יתאפשרו לעד עשרה אנשים בשטח סגור. 

על פי התקנות שאושרו, חל איסור על התקהלות במרחב פרטי, ציבורי או עסקי, כאשר 20 אנשים יכולים להתקהל בשטח פתוח, ועשרה אנשים במבנה סגור. גם בתי כנסת נכנסו לתקנה והתפילות יערכו בהשתתפות של עד עשרה אנשים בלבד. נסיעה ברכב פרטי תתאשר לעוד שני אנשים בנוסף לנהג עצמו, ולמעט אנשים שגרים ביחד באותו בית, כמו בני משפחה, שותפים וכדומה בהן אין הגלה על כמות האנשים.

בנוסף, על הרשויות המקומיות לשלט מתקני שעשועים שהשהייה בהם אושרה בשבוע שעבר. על השלטים אמור להיות מצוין החובה לחבוש מסיכות, שמירת מרחק של שני מטרים בין אדם לאדם ואיסור התקהלות עד 20 אנשים.

משלוחי אוכל, ציוד וכל דבר נוסף יונחו בסמוך לבתי המגורים ולא יימסרו באופן ידני. כאמור, רופא מחוזי יוכל לסגור עד ל-72 שעות מקום עבודה שנמצא בו חולה קורונה מאומת. כמו כן נאסר באופן גורף על הפעלת ופתיחת ברים, פאבים, מועדונים וגני אירועים לשמחות.

 

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד