ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
אפליית בתי הכנסת

וועדת החוקה לא תתכנס לאשר את החלטות קבינט הקורונה

ועדת החוקה בכנסת שהייתה אמורה לאשר את החלטות קבינט הקורונה ששוב מפלה את בתי הכנסת לא תתכנס מחר, זאת לאור התנגדותו של יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר הזועק על אפליית בתי הכנסת מול המסעדות זאת לאחר הבטחת גורמי המקצוע ומשרד הבריאות כי הדבר ישונה

וועדת החוקה לא תתכנס לאשר את החלטות קבינט הקורונה
בית כנסת, עד 10 מתפללים צילום: שוקי לרר

קבינט הקורונה שהתכנס היום (ראשון), בצהריים לאישור תכנית סיוע ואישור תקנות והגבלות נוספות אישר עדיין את הגבלת בתי הכנסת לעשרה אנשים בלבד בשטח סגור כפי שהיה עד עכשיו ללא שינוי כפי שהבטיחו גורמי המקצוע והחמור ביותר היא האפלייה מול המסעדות ומקומות הבילוי שם מאפשרים ליותר אנשים מול בתי הכנסת.

וועדת החוקה בכנסת שהייתה אמורה לאשר את החלטות קבינט הקורונה לא תתכנס מחר בעקבות אפליית בתי הכנסת.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי יו"ר וועדת החוקה ח"כ יעקב אשר שוחח עם שר הבריאות יולי אדלשטיין וסגנו יואב קיש יחד עם פרויקטור הקורונה רוני גמזו שהבטיחו לתקן את המתווה עד לתחילת שבוע הבא לאחר סיום דיוני השולחן העגול בנושא.

בעקבות כך הודיע ח"כ אשר כי וועדת החוקה תכונס רק ביום ראשון הבא לבחון את השינוי שיוצע, לאשרו או לבטלו במידת הצורך.

המשמעות היא שיו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר משאיר לעצמו את האפשרות לבטל את ההחלטות שהתקבלו היום בקבינט.

כזכור, וכפי שפורסם ב'בחדרי חרדים', יו"ר ועדת החוקה ח"כ יעקב אשר הודיע הבוקר כי הוא "מקווה שקבינט הקורונה יתקן היום את הקריטריון השגוי ביחס לבתי הכנסת ויאשר את הגדלת כמות המתפללים".

כמו כן הוסיף כי "וועדת החוקה בראשותי תבחן את ההחלטה ולא תהסס לבטלה אם לא יהיה בה צדק והיגיון. לא יכול להיות שלא יופעל שיקול דעת לגבי בתי תפילה כפי שכבר נעשה בענפים אחרים".

כזכור, בכל השבועות האחרונים 'בחדרי חרדים' הוביל בתקשורת החרדית את המאבק של אפליית בתי הכנסת מול המסעדות לאחר שהנציגים החרדים נרדמו בשמירה וזעקתם לא נשמעת זאת לאחר שגורמי המקצוע הבטיחו כי הדבר ישונה. 

ביום חמישי ציטטנו רבנים שפונים ללא הרף ל'בחדרי חרדים' בנושא, שאומרים: "מדובר במציאות בלתי נתפסת, מדינה שבה יהודים מטילים הגבלות על בתי כנסת בעוד בתי בילויים ובטלה נפתחים ומתוקצבים במענקים מיוחדים, משקפת לא רק סדר עדיפויות מוטעה, אלא כוונות של התנכלות נפשעת לציבור החרדי, הדתי, שומרי המסורת ואוהבי התורה". 

אחד הרבנים ששוחח עם כתב 'בחדרי חרדים' תוהה בכאב: "מה יכול להרגיש בליבו יהודי שמקפיד על קלה כבחמורה שמתפלל שלוש תפילות ביום כשהוא רואה שהממשלה, אנשי משרד הבריאות והמל"ל מאשרים בשמחה פעילות של פוחזים ובטלנים בחוצות העיר ורק מקלים עליהם עוד ועוד, בעוד שכל בקשה ולו הקטנה ביותר מצד אדם ירא השם בלבבו נתקלת בגיחוך, ולא רק ראש הממשלה שותק, גם השרים וחברי הכנסת החרדים ממלאים פיהם מים בפחד ונרדמו". 

וועדת החוקה יעקב אשר בתי כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד