ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
בנט ראש הממשלה הבא?

ב'כחול לבן' נערכים לבחירות עם שותפים חדשים

בעוד 15 יום אם לא יאושר תקציב מדינה כלשהו, הכנסת תתפזר מאיליה וישראל תצא לבחירות רביעיות תוך כדי משבר הקורונה. הערב מדווח כי בכחול לבן נערכים ומנהלים מגעים לאיחוד עם 'העבודה' של עמיר פרץ | בנט נערך גם כן ומתכוון להתמודד מול לפיד ונתניהו

ב'כחול לבן' נערכים לבחירות עם שותפים חדשים
עמיר פרץ עם בני גנץ צילום: אופק אבשלום

לא רק נתניהו. גם ב'כחול לבן' כבר נערכים לאפשרות שישראל תצא לבחירות מוקדמות בעוד 15 יום בהעדר תקציב מדינה ומנהל בימים אלה מגעים לאיחוד מפלגות עם יו"ר מפלגת 'העבודה' שר הכלכלה עמיר פרץ.

על פי הדיווח של ספי עובדיה ב'חדשות 13', עמיר פרץ צפוי לקבל שני מקומות בעשירייה הראשונה של המפלגה המאוחדת עם 'כחול לבן'. עם זאת הדבר לא צפוי לעבור באופן חלק ובמוסדות מפלגת 'העבודה' יילחמו לסכל את המהלך, מתוך אמונה כי המפלגה חייבת להוות אלטרנטיבה לשלטון למרות שלא עוברת את אחוז החסימה בסקרים האחרונים.

אחת הלוחמות הגדולות שכבר מסתמנת היא חברת הכנסת מרב מיכאלי מ'העבודה' שכבר כיום מתנהלת כח"כית עצמאית, למרות שמפלגתה חברה בקואליציה.

חיבור שכזה מעניין אם וכאשר יוליד תוצאה מפתיעה, שכן גם 'כחול לבן' עצמה מאבדת מכוחה מסקר לסקר וכבר הגיע לנתון חד ספרתי, מה שעלול אף להביא אותו אל מתחת לאחוז החסימה, במידה ותיכנס למשחק הפוליטי מפלגה חדשה שתתמודד בבחירות עם יו"ר ונבחרת מבטיחה.

לצד זאת, על פי הדיווח של דפנה ליאל ב'חדשות 12', ח"כ נפתלי בנט שמוחמא מאוד מהמספרים הדו ספרתיים לה זוכה מפלגת 'ימינה', עד הגעתה לשיא של 19 מנדטים בסקר שפורסם ביום רביעי האחרון, מתכוון להתמודד על ראשות הממשלה, כדי שהמאבק לא יהיה ראש בראש רק בין בנימין נתניהו ליאיר לפיד.

לגבי האופציה שתוקם ממשלת ימין צרה עוד בכנסת הנוכחית ללא הליכה לבחירות, שר המשפטים אבי ניסנקורן מ'כחול לבן' שולל הערב את המהלך ומבהיר בראיון ל'ערוץ 12': "אין לנתניהו שום סיכוי להשיג 61 - לצערי נתניהו לא מקיים הסכמים וככה לא מתנהג מנהיג".

ועד כמה שוררת האיבה בתוך הממשלה? הערב הגיעו לאולפן חדשות 12, השר אבי ניסנקורן והשרה מירי רגב מהליכוד, כאשר השניים מתראיינים בזה אחר זה ולא כששניהם יחד באולפן. השניים החליפו כיסאות בשידור חי, כשהמגישה יונית לוי מציינת: "ביקשתם לא לשבת יחד באולפן".

בתוך כך, למרות משבר הקורונה, יו"ר האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד מבהיר הערב בראיון לרשת ב': "אם יביאו הצעה לפיזור הכנסת אנחנו נצביע בעד".

מפלגת כחול לבן מפלגת העבודה נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד