ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
בשיחה השבועית שנמסרת בוידאו

ראש הישיבה על אסונות בין הזמנים: "אין מה שיגן"

תיעוד וידאו משיחתו של ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין בנוגע לאסונות בין הזמנים: "בין הזמנים אין זכות תורה, וזה דבר מאד מסוכן, היו רחמנא ליצלן אסונות בבין הזמנים" • צפו

ראש הישיבה על אסונות בין הזמנים: "אין מה שיגן"
הגרי''ג אדלשטיין בביתו צילום: באדיבות המצלם

ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין התבטא בשיחתו שנמסרה בביתו, על האסונות בבין הזמנים של חודש אב, שבו מתחרשות רחמנא ליצלן אסונות מדי שנה. לדברי ראש הישיבה האסונות נובעות מכך שאין תורה, וכשאין זכות תורה אז אין מה שיגן.

בתיעוד שהגיע ל'בחדרי חרדים' משיחתו של הגרי"ג, הוא נראה אומר כי "עכשיו יש בין הזמנים, עד ראש חודש אלול, וזה זמן של ביטול תורה, אין היתר על ביטול תורה, רק יש שצריך מנוחה, מי שמתאמץ צריך לנוח, צריך מנוחה, מנוחה לפי הצורך כמה שצריך, לא יותר ממה שצריך, סתם? זה ביטול תורה, רק מנוחה בלי פריקת עול תורה, לדעת שיש חיוב תלמוד תורה אבל עכשיו אני חייב לנוח כי אחרת אני לא אוכל להמשיך ללמוד".

לדברי ראש הישיבה: "זה דבר ידוע שבין הזמנים הזה, הבין הזמנים של חודש אב, ידוע שהיו תמיד רחמנא ליצלן היו אסונות, היו אסונות, ממש אסונות, אסונות מטיולים ו... היו אסונות, מפני שאין תורה, וכשאין זכות תורה אז אין מה שיגן".

"סיפרתי פעם שהצדיק מנתיבות (הבבא סאלי) פעם מהצבא באו אליו לבקש ברכה לפני איזה פעולה צבאית מסוכנת, אז הוא שאל אותם מתי יעשו את הפעולה, אמרו לו בשעה שתיים בצהריים, והוא אמר להם לא, זה לא הזמן, זה זמן שבישיבות זה בין הסדרים, לא לומדים, שיעשו בזמן הסדר, או עד שתיים או מארבע, מתי שכבר יושבים ולומדים, זכות התורה זה מגן על כל עם ישראל, על כל כלל ישראל זכות התורה מגן, זה הענין".

 "אבל בין הזמנים אין זכות תורה, וזה דבר מאד מסוכן, היו רחמנא ליצלן היו אסונות בבין הזמנים", כך ראש ישיבת פוניבז'.

הגרי''ג אדלשטיין בין הזמנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד