ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
אחרי פגישה עם נתניהו

האמנים חוזרים לבמות: יגובש מתווה קפסולות

בשורה לעולם התרבות: לאחר פגישה בין ראש הממשלה והשרים לאמנים מענף התרבות והמוזיקה, בהם שני אמנים חרדים, הוחלט לאשר באופן מיידי את מופעי התרבות במתווה קפסולות בשטח פתוח | בשבועות הקרובים יגובש מתווה גם למופעים בחללים סגורים

האמנים חוזרים לבמות: יגובש מתווה קפסולות
אילוסטרציה צילום: unsplash

בפגישה שהתקיימה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר ישראל כ"ץ, שר הבריאות יולי אדלשטיין ושר התרבות והספורט חילי טרופר יחד עם נציגים מענף התרבות, הוחלט כי מופעי התרבות ייפתחו באופן מיידי במתווה של קפסולות במרחב הפתוח. בפגישה השתתפו גם האמנים החרדים קובי ברומר וישי לפידות.

על פי המתווה שגובש בשבועות האחרונים, תתאפשר כניסה למופעי תרבות באוויר הפתוח, כאשר המתחמים יחולקו לקפסולות של עד 20 איש בכל קפסולה. כל מתחם הופעה יאושר באופן פרטני ע"י משרד הבריאות.

בשבועות הקרובים יגובש מתווה גם למופעים בחללים סגורים.

הפגישה עם האמנים. צילום: קובי גדעון, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בתום הפגישה "נפגשתי עכשיו ביחד עם שר התרבות, שר הבריאות ושר האוצר עם נציגים של ציבור האומנים והמפיקים. קיבלנו החלטה לפתוח את ההופעות בחללים פתוחים, תחת קפסולות במסגרת מאוד מבוקרת. במקביל, לבדוק את האפשרות של פתיחת ההופעות בחללים סגורים תחת תכנית ה"רמזור" של פרופ' גמזו, הוא יגיש לנו אותה בשבועות הקרובים. בינתיים אנחנו רוצים מיד לזוז עם הופעות במרחב הציבורי הפתוח. זו בשורה חשובה והיא כמובן תתן גם עידוד לא רק לאומני ישראל אלא גם לאזרחי ישראל".

שר התרבות חילי טרופר אמר כי "אני שמח מאוד שעולם התרבות חוזר לחיים. רה''מ, שר האוצר, שר הבריאות ואנוכי קיימנו מפגש חשוב עם אמנים, וסוכם שבאופן מיידי יוכלו לחזור המופעים בחללים הפתוחים. כבר בשבועות הקרובים יוגש מתווה שיאפשר גם חזרה בחללים הסגורים. עולם התרבות הוא עולם חשוב. זו גם בשורה לפרנסה של עשרות אלפי אנשים שמטה לחמם נשבר, וזו גם בשורה חשובה למיליוני ישראלים בימים קשים שיוכלו לחזור ולצרוך תרבות".

שר הביטחון בני גנץ אמר כי "כפי שעידכנתי בשבוע שעבר, המאמצים שלנו להחזרת עולם התרבות לחיים הביאו תוצאות. בזכות עבודתו המאומצת של השר חילי טרופר, נאפשר באופן מיידי הופעות בחלל הפתוח ב"מתווה הקפסולות" שגובש במשרד התרבות מבלי להפסיד את ימי הקיץ. אני גאה בשר טרופר, שלא מפסיק לנסות למצוא פתרונות לענף שנפגע כל כך במשבר. דווקא בעת הזו אזרחי ישראל זקוקים לתרבות כמו אוויר לנשימה - ואנחנו נאפשר זאת בצורה אחראית ובטוחה".

קורונה ישי לפידות קובי ברומר בנימין נתניהו מופעים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד