ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
"עסוקים במלחמות שליטה ואגו"

ההסתדרות הרפואית הכריזה על סכסוך עבודה

ההסתדרות הרפואית הכריזה על סכסוך עבודה שיחול על כל מערכת הבריאות הציבורית בישראל, בשל החלטת האוצר להטיל על בתי החולים חלק ממימון התקנים הנוספים, שצפויה להעמיק את הגירעונות הקיימים ותחייב פיטורי עובדים | "פקידי האוצר בישראל עסוקים באותן מלחמות שליטה ואגו"

ההסתדרות הרפואית הכריזה על סכסוך עבודה
מחלקת הקורונה באיכילוב צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

בעקבות אי-הקצאת התקנים הנדרשים לעמוד בעומס העבודה בתקופת הקורונה, ההסתדרות הרפואית הכריזה הערב (ראשון) על סכסוך עבודה שיחול על כל מערכת הבריאות הציבורית בישראל. הסכסוך הוכרז ובשל סיבה נוספת לסכסוך היא החלטת האוצר להטיל על בתי החולים חלק ממימון התקנים הנוספים, שצפויה להעמיק את הגירעונות הקיימים ותחייב פיטורי עובדים.

"בזמן שבכל העולם מחזקים כעת את מערכות הבריאות ואת צוותי הרפואה, פקידי האוצר בישראל עסוקים באותן מלחמות שליטה ואגו, ובאותם טריקים שמושכים את השמיכה מצד לצד", אמר יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי.

הוא קרא לשר הבריאות יולי אדלשטיין ולשר האוצר ישראל כץ להתערב במצב והוסיף כי "ההסתדרות הרפואית נהגה בממלכתיות לאורך כל המשבר תוך התגייסות מלאה מהרגע הראשון, אבל אם מישהו חשב שנעמוד מהצד אל מול פגיעה בציבור הרופאים ובציבור הרחב - ניאלץ להעמיד אותו על טעותו".

אם הצדדים לא יגיעו להסכמות בתוך שבועיים - ההסתדרות תפתח בצעדים ארגוניים עד כדי שביתה כללית של 28 אלף רופאים ורופאות בבתי החולים ובמרפאות הקהילה.

 

משרד הבריאות יולי אדלשטיין ישראל כץ משרד האוצר סכסוך עבודה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד