י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

האם כביש מספר אחת יהפוך לכביש אגרה?

משרד התחבורה יגיש לוועדת הכלכלה של הכנסת תקנה: נתיב אחד בכביש מספר 1 יהפוך לנתיב אגרה בתשלום. בשלב זה מדובר בפיילוט שיורחב בעתיד. לפני שנתיים נבלמה יוזמה דומה

עומס תנועה בכבישים. צילום: מנחם הלוי
עומס תנועה בכבישים. צילום: מנחם הלוי

לוועדת הכלכלה של הכנסת יוגשו השבוע תקנות משרד התחבורה, ביניהן תקנה הקובעת את כביש מספר אחת ככביש אגרה. בשלב ראשוני מדובר בפיילוט, לפיו אחד הנתיבים בכביש המהיר יוסב לשימוש נהגים שיעדיפו לשלם ולא לעמוד בפקק.

עלות הנסיעה בנתיב המהיר, שיופעל על-ידי זכיינים פרטיים, תשתנה בהדרגה, בהתאם למידת העומס בכביש, כשמחיר הבסיס יושתת על אגרת בסיס שתקבע בחוזה הזיכיון, שאותה יהיה בעל הזיכיון זכאי לגבות תמורת נסיעה בנתיב המהיר.

בכבישים עמוסים יהיה רשאי בעל הזיכיון לגבות מחיר נוסף על פרמטר שיסמך על גודש התנועה בכביש. גודש התנועה יימדד לפי פרמטרים של מספר כלי רכב בנתיב, מהירות נסיעת כל הרכב ומשך זמן ההמתנה בכניסה לכביש וביציאה ממנו.

בכדי שיוכל הזכיין להעלות את האגרה מעבר לאגרת הבסיס, עליו לבצע זאת במרווחי זמן ובקצב מדורג כפי שיעוגן בחוזה הזיכיון.

סמכויות האכיפה והגבייה שיוקנו בתקנה לבעלי הזיכיון מרחיקות לכת. לחברה המפעילה יותר לעכב כלי רכב הנוסעים בנתיב שיש בגינם או משויכים להם חובות חלוטים, לפנות אותם מהנתיב, לגררם או לאחסנם.

לפני כשנתיים העלה משרד התחבורה הצעה דומה, שנבלמה אז על-ידי חבר הכנסת משה כחלון והשר גלעד ארדן.

בשלב הבא צפוי משרד התחבורה להחיל את התקנות על כל כבישי הגישה לערים הגדולות, הסובלים מעומסי תנועה כבדים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד