י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
במאמץ של הרגע האחרון

פרופ' גמזו לראשי הרשויות: "יש לכם את הכוחות הניהוליים למנוע סגר"

לאחר שנפגש עם ראשי מועצות ונציגים מהמגזר החרדי, נפגש ממונה הקורונה עם בכירי המגזר הערבי ואמר להם: "יש לכם את הכוחות הניהוליים והמנהיגותיים לעשות את זה בלי סגר"

פרופ' גמזו לראשי הרשויות: "יש לכם את הכוחות הניהוליים למנוע סגר"
פרופ' גמזו במפגש עם ראשי רשויות צילום: באדיבות המצלם

מאמצים למניעת הסגר: לאחר שנפגש בשבוע שעבר עם ראשי מועצות ונציגים מרשויות חרדיות, ובהמשך למדיניות ההתערבות בערים אדומות וכתומות שמוביל פרופ' רוני גמזו, מנהל "מגן ישראל", נפגש היום גמזו עם ראשי הרשויות הערביות.

המפגש  שבו הותנעה התוכנית להפעלת מערך סיוע והתערבות בערים אדומות וכתומות בחברה הערבית, התקיים הבוקר בתל השומר ונוהלה ע"י פרופ' גמזו ואיימן סייף, אשר מונה על ידי  גמזו לשמש כראש המטה לחברה הערבית במסגרת "מגן ישראל" ושיוביל מעתה את יישום ותכלול הפעולות מול הרשויות.

במפגש השתתפו: ראשי הערים הערביות טייבה, כפר קאסם, קלנסואה, יפיע, עין מאהל, ערערה, ירושלים(מזרח העיר), ירכא, כפר מנדא, זמר, לצד נציגים ממשטרת ישראל, פיקוד העורף, משרד הפנים, משרד הביטחון, משרד הבריאות, נציגי כלל קופות החולים, מרכז השלטון המקומי ונציגים נוספים.

במהלך הישיבה נבחנו לעומק הצעדים שיש לבצע על מנת להפעיל מאמץ מרוכז לבלימת   התפשטות המגפה בערים אלו. בין היתר סוכם על הקמת חמ"לים מבצעיים בהם יבוצע ניהול ממוקד של כל הפעולות, ביצוע קיצור משמעותי בכל נקודות השרשרת בישובים אלו, תוך גיבוי משאבים וסגירה מהירה של חסמים בכל נקודות התהליך:  בדיקות, חקירות, הפניות ובידודים.

כן סוכם על הגברת מאמץ האכיפה הממוקד של המשטרה, בדגש על סגירת מעגלי מודיעין מהירים על אירועי התקהלות, ובפרט חתונות והפרת בידודים, זאת לצד סיוע מקיף וסוציאלי למשפחות בבידוד - בניהול מדויק של החמ"ל. כמו כן, בדומה לפעילות המושקעת במגזר החרדי, סוכם על מאמץ משותף של כלל הגורמים להגברת  שיעור האזרחים שיועברו למלוניות.  

ממונה הקורונה, הפרופ' גמזו, הבהיר כי המטרה משותפת וכי על כל ראשי המגזרים לתת יד למאמץ הלאומי שמטרתו מניעת וצמצום ההתפשטות. "יש לכם את הכוחות הניהוליים והמנהיגותיים לעשות את זה בלי סגר", אמר גמזו שביקש את הירתמותם של ראשי הרשויות למאמץ במטרה להביא לחלחול המסרים עד לשטח.

רוני גמזו קורונה סגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד