ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
גרם לנזק משמעותי

הילדה ניצלה בנס לאחר שענף ננעץ בעיניה ואיים על ראייתה

ילדה בת 12 הגיעה לבית החולים 'שערי צדק', כאשר חתיכת ענף תקוע בעינה השמאלית, הרופאים ביצעו את הבדיקות המתאימות ומיד נכנסה לניתוח דחוף, שעבר בנס ממשי • מה הגיבה האם כשהודיעו לה על כך והאם היא ניצלה מעיוורון?

הילדה ניצלה בנס לאחר שענף ננעץ בעיניה ואיים על ראייתה
הענף שננעץ בעינה צילום: שערי צדק

ליאל בת ה-12 מאלון שבות, שיחקה עם חבריה בחצר בית הספר כאשר אחד מחבריה משך ענף מאחד מעצי החצר ושחרר אותו, קצהו ננעץ בעינה השמאלית. ליאל הגיעה לשערי צדק עם חלק הענף מבצבץ מהחתך ותקוע בעינה. רופאי מחלקת עיניים בשערי צדק ביצעו בדיקה מהירה שהדגימה פגיעה בקרנית ובארובות העין, אולם, לא ניתן היה לפתוח כלל את העין מאחר שהמקל ננעץ ומנע לחלוטין את תנועת העפעפיים.

בניתוח דחוף שבוצע בהצלחה על ידי רופאי מחלקת עיניים, ד"ר אהוד רייך, מנהל היחידה לגידולי עיניים במרכז הרפואי שערי צדק וד"ר ישי וייל, בשיתוף עם ד"ר אורי פלג, רופא בכיר במחלקת אף אוזן גרון בשערי צדק, חולץ בהצלחה ענף גדול באורך שלושה סנטימטרים מתוך עינה.

ליאל לפני הניתוח. צילום: שערי צדק

"חתיכת העץ הייתה נעוצה בתוך ארובת העין וגרמה לנזק ישיר של פתיחת העפעף ושבבי עץ שמפוזרות בארובת העין". מסביר ד"ר רייך. "היה חשש כבד לראייתה של ליאל בעין הפגועה והאתגר היה לשלוף את חתיכת העץ בעדינות מבלי לגרום נזק נוסף לראייה. בחדר הניתוח גילינו כי מוקד הפגיעה היה הרבה יותר גדול ממה שחשבנו. חתיכת העץ גרמה לנזק משמעותי לקרנית שהתקלפה עד כדי פתיחה כמעט מוחלטת של העין ולשברים בסינוסים.

בניתוח משולב עם צוות אף אוזן גרון ביצענו מספר פעולות בעינה כולל תפירת הקרנית, שליפת חתיכת העץ ותיקון הנזק הישיר שנגרם לעין, וטיפול באזור הסינוסים. בסיום התהליך לאחר מספר ימי אשפוז כאשר וידאנו שאין זיהום. ליאל שוחררה לביתה וראייתה ניצלה".

ליאל לאחר שהבריאה. צילום: שערי צדק

לילך, אמה של ליאל מספרת: "ברגע שהזעיקו אותי מהעבודה ובישרו לי מה קרה, הדרך לבית החולים נראתה כמו נצח. חששתי מפציעה בלתי הפיכה. אין דבר יותר מבהיל מאבדן ראייה בנוסף לנזק האסתטי המאיים בפציעות מסוג זה. ליאל ילדה בריאה בדרך כלל, היא ספורטאית ומאוד חברותית זה פשוט נס שהראייה ניצלה אך המשחק התמים בחצר היה עלול להסתיים אחרת. הודות לצוות הנפלא בשערי צדק עינה של ליאל ניצלה ואנו אסירי תודה על כך".

בית חולים שערי צדק ראיה עינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד