י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
ההתנכלות של הפקחים לדגלי משיח

נדרש להוריד את הדגל לאחר התראה של קנס גבוה

פקחי עיריית אור יהודה הורו ביום חמישי האחרון לתושב חב"די להוריד את דגל המשיח שהונף מעל ביתו, זאת לאחר שאיימו לקנוס אותו ב 475 ש"ח • "אם זה היה הדגלים השחורים של השמאל גם העירייה הייתה דורשת להסיר?"

נדרש להוריד את הדגל לאחר התראה של קנס גבוה
אילוסטרציה צילום: חב"ד אינפו

ביום חמישי האחרון, הורו פקחי עיריית אור יהודה לבעל נכס בעיר להסיר באופן מיידי את דגלי המשיח שתלה על ביתו עד לשעה 2 בצהריים, בטענה שמדובר במפגע בתושבים, ובאם הדגל לא יוסר ייקנס בסכום של 475 ש"ח.

הדבר עורר סערה ברשתות החברתיות ואף גרר תגובות מצד עיתונאים חרדים, כשחלק מהם אף התרעמו בטענה; "באם היה מדובר בדגלים המייצגים זרמים אחרים האם הטיפול היה דומה?"

עיתונאי חרדי צייץ בטוויטר: "עיריית אור יהודה ביום שישי שולחת התראה לסילוק הדגלים הצהובים הידועים של חב"ד, עד השעה 14:00 בטענה שמדובר במפגע. מעניין אם זה היה הדגלים השחורים של השמאל גם העירייה הייתה דורשת להסיר?"

הדוח שקיבל. קרדיט: חבד

מבדיקה של מערכת חב"ד מסתבר כי מדובר בהתנכלות של מספר פקחים בעיר, כאשר אין מדובר בפעם הראשונה שמנסים להציק לבעלי הנכסים עליהם תלויים הדגלים.

יותר מכך, אין שום חוק האוסר את תליית הדגלים ונתינת הסמכות לפקחים לאכוף זאת, דבר שניתן אף לראות בהתראה שקיבל א' מהתושבים, כשבשורת הסעיף המעניק סמכות לפקח - לא נרשם שום מקור לכך...

"הדגל תלוי מקדמת דנא ובגודל רגיל לכל הדעות, בחלון הבית הפרטי שלי בבנין מגורים. פקח עירייה דפק ביום חמישי בבוקר על דלת ביתי וללא שום התראה מראש נתן את הדו"ח בו נכתב כי אני נדרש להוריד את הדגל בתוך מספר שעות ובאם לא, אקבל קנס ע"ס 475 ש"ח, וציין כי הם פועלים כעת להורדת דגלים אלו בכל רחבי העיר."

"מסתבר כי אני לא היחיד. ראיתי בפייסבוק כי פקחים הורו למחרת - ביום שישי, לעוד תושב חבד"י מקומי להוריד את הדגל התלוי בחצר ביתו, וסיפר לי כששאל מה הסעיף בחוק האוסר על כך - לא קיבל מענה הולם. באו אליו מספר פעמים ונתנו לו התראות להוריד את הדגל, ללא שום סיבה מוצדקת. במקביל באו לעוד כמה תושבים ואף כאלו שאינם חב"דניקים והזהירו אותם ואיימו שיורידו בהקדם."

ומסיים: "נראה כי זו סתם התנכלות של הפקחים לדגלי משיח, ללא שום סיבה מובנת.

מעיריית אור יהודה נמסר בתגובה: "העירייה פועלת באופן אחיד וללא משוא פנים בהתאם לחוקי העזר העירוניים כדי לשמור על חזות העיר ונראות הרחוב, כל זאת בלי קשר למהות הדגל שמתנוסס באוויר ופונה אל המרחב הציבורי, פרט לדגל הלאום שזוכה למעמד מיוחד ושונה. חשוב להדגיש כי ניתנו התראות בלבד ולא קנסות לאנשים שתלו דגלים הן במרחב הציבורי והן במרחב הפרטי, ובכוונת העירייה להמשיך ולשמור על הסדר הציבורי גם בהמשך".

חבד דגלים התנכלות פקחים אור יהודה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד