ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
הפיצוץ בביירות

שרים וחברי פרלמנט מתפטרים; הפגנות סוערות ברחובות

אסון הפיצוץ בביירות מוביל להתפרקות הממשלה בלבנון, כאשר עד כה התפטרו מתפקידם שבעה חברי פרלמנט, שני שרים ושגרירה • מאות יצאו להפגין מול בנין הפרלמנט וניסו לפרוץ אליו. הם הצליחו לפרוץ לשלושה משרדי ממשלה 

שרים וחברי פרלמנט מתפטרים; הפגנות סוערות ברחובות
ההריסות בביירות בעקבות הפיצוץ צילום: Zaatari Lebanon/Flash90

השר לאיכות הסביבה של לבנון התפטר אתמול (ראשון) מהממשלה בצל המחאות והאסון בנמל בו נהרגו מעל 150 איש, ונפצעו עוד כ-6000 איש.

למעשה מדובר בשר השני שעושה זאת אחרי ששרת ההסברה התפטרה שעות קודם לכן, שישה חברי פרלמנט נוספים כבר התפטרו, ואחד נוסף צפוי להתפטר היום. ‏

שרת ההסברה הלבנונית, מנאל עבד א-סמד, הכריזה על התפטרותה בעקבות המצב: "אני מתנצלת בפני הלבנונים שלא הצלחנו לממש את שאיפותיהם. השינוי עדיין רחוק מהישג יד. בעוד המציאות לא עולה בקנה אחד עם השאיפה ואחרי האסון בביירות, אני מגישה את התפטרותי מהממשלה".

בתוך כך, מאות בני אדם הפגינו אתמול במרכז ביירות במחאה נגד השלטונות על רקע האסון שאירע בשבוע שעבר. המפגינים יידו אבנים לעבר כוחות הביטחון וכמה מהם ניסו לשבור את אחד מהשערים שמקיפים את מתחם הפרלמנט הלבנוני.

‏במקביל פרצו המפגינים לשלושה משרדי ממשלה. הרבה חברי פרלמנט לא בטוחים על עתידם, והממשלה מתנהלת כמו ממשלת מעבר לקראת בחירות.

בתוך כך, אחד הצייצנים של החיזבאללה לא אהב בלשון המעטה את בובת הקרטון של נסראללה על חבל התלייה אתמול בביירות. עלי מורתדא צייצן בכיר בצבא האלקטרוני של נסראללה פרסם סרטון בו הוא מגנה את התמונה של נסראללה עם חבל התליה.

אסון הפיצוץ בביירות חיזבאללה לבנון חסן נסראללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד