י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
יצייתו להנחיות?

סקר: רוב הציבור מתנגד להטלת סגר נוסף

בלי ששמנו לב אולי, קבינט הקורונה אישר אתמול כמה החמרות קלות של ההגבלות. סקר שערך מכון קנטר עבור כאן 11, בדק האם הציבור יעמוד בסגר נוסף אם יתרחש 

סקר: רוב הציבור מתנגד להטלת סגר נוסף
תלמידים בקורונה צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

לצד הוויכוחים הפוליטיים וקרב הצעקות בנושא התקציב ותוכנית ההאצה למשק, קבינט הקורונה אישר אתמול (ראשון) החמרה קלה של ההגבלות.

מדובר בקביעת חובת הרחקה של שני מטרים בין אדם לאדם במרחב הציבורי, איסור התקהלות במרחב פרטי, ציבורי או עסקי על יותר מעשרים איש בשטח פתוח, או עשרה בני אדם במבנה סגור. הגבלה של עד שלושה בני אדם ברכב פרטי, אלא אם מדובר בבני משפחה שמתגוררים באותו בית, משלוחי מזון יונחו רק ליד הדלת, ללא מגע בין השליחים ללקוחות. כן יוטל איסור גורף על הפעלת דיסקוטקים, ברים, אולמות וגני אירועים.

הגבלות אלה מעלות חשש לקראת הבאות, בייחוד כשמתבוננים על נתוני התחלואה שממשיכים לזנק, האם יוטלו הגבלות חמורות יותר על המשק אולי לקראת תחילת שנת הלימודים. מכון 'קנטר' ערך סקר עבור 'כאן11'.

בסקר שהציגה הכתבת ליאל קייזר, נשאלו המשתתפים מהי עמדת הציבור בעניין. האם הם תומכים בהטלת סגר במחצית השנייה של אוגוסט, כדי להפחית את שיעורי ההדבקה? 39% מהנשאלים בסקר השיבו בחיוב. בפער קטן - 43% אמרו שהם מתנגדים להטלת סגר, ואילו 18% השיבו שהם אינם יודעים אם נכון לנקוט בצעד מרחיק לכת שכזה.

כמו כן נשאלו משתתפי הסקר, אם יוחלט על הטלת סגר במחצית השנייה של אוגוסט - האם אתם באופן אישי תצייתו להגבלות? למרות הביקורת הציבורית על אופן קבלת ההחלטות ועל התוכן שלהן - לא פחות מ-77% מהישראלים השיבו שיישמעו להנחיות באופן מלא. 14% אמרו שיישמעו להן באופן חלקי, ואילו 4% בלבד אמרו באופן חד משמעי שאם יוחלט על הטלת סגר במחצית השנייה של החודש הזה, הם עצמם לא יישמעו ולא יישמו אותן.

הסקר נערך ביום חמישי בקרב 599 משיבים במדגם ארצי של האוכלוסייה בגילי 18 ומעלה. מספר האנשים שהתבקשו לענות על הסקר הוא 2,335 איש, טעות הדגימה היא 4.4%.

סגר קורונה כאן 11

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד