ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
המתופף ואיש הקייטרינג

הלם: ר' אברהמ'ל שטיינברג ז"ל הלך לעולמו

המתופף הירושלמי הנודע, ובעל הקייטרינג המפורסם שהיה ידוע כבעל חסד גדול בנפשו ובממונו הרב אברהם שטיינברג ז"ל הלך הבוקר לעולמו בגיל 74 לאחר שנדבק בנגיף הקורונה • היה מהדמויות הבולטות של ירושלים שנתן ביד רחבה לכל אדם בכל עת

הלם: ר' אברהמ'ל שטיינברג ז"ל הלך לעולמו
הרב אברהם שטיינברג ז"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: מירושלים מגיעה הבוקר הבשורה הקשה והמרה על פטירתו של הרב החסיד ר' אברהם שטיינברג ז"ל מהדמויות המוכרות של ירושלים, שנפטר לאחר שנדבק בקורונה והוא בן 74 בפטירתו.

בימים האחרונים חלה הידרדרות במצבו לאחר שכבר יצא שלילי לנגיף, רבים נשאו תפילה לרפואת ר' אברהם בן הינדא מלכה אך נגזרה הגזרה והוא השיב את נשמתו ליוצרה.

ר' אברהמ'ל כך כונה, היה דמות ידועה בירושלים בכל הנוגע לעולם השמחות, והוא שימש עשרות שנים כמתופף בחתונות הירושלמיות.

המנוח ז"ל נולד בב' חשוון תש"ו לאביו הרב החסיד רבי חיים שטיינברג ז"ל, חמיו היה הרב דוד חשין ז"ל בעל הקייטרינג המפורסם של ירושלים.

מכריו מספרים ל'בחדרי חרדים' כי במשך שנים היה מגיע לבית המדרש סאטמאר בעזרת תורה כל בוקר כשעה לפני חצות, מנקה בעצמו את כל השיש, וקונה סוכר וקפה מכמה סוגים, וחלב כדי שיהיה למתפללי מנייני חצות קפה לשתות לפני התפילה.

המנהג המיוחד נמשך על פני עשרות שנים, כשהוא היה צועד כל בוקר, כשני עשורים, בקביעות אל בית כנסת סאטמאר ברח' יואל, ובשמונה שנים האחרונות אל ביהמ"ד סאטמר ברחוב אבן האזל בשכונת עזרת תורה להשקות את המתפללים.

ר' אברהם ז"ל לפני חודש בשמחת ברית לנכדו

במשך שנים רבות היה לו חזקה לתרום את ה'סוכרזית' ב"הכנסת אורחים אהל הרשב"י" במירון ומידי יום ביומו שתו מאות יהודים בזכותו קפה ותה עם סוכרזית.

אחד ממכריו מספר בדמעות "הוא היה בעל חסד עצום מאוד מאוד, כל אדם מסכן ושפל רוח היה אוכל אצלו והוא בליבו הרחב היה נותן בשפע לכל אדם".

לאמו היה אח במאה שערים יהודי צדיק בשם רבי בנימין קלצקין זצ"ל, לפני עשרות שנים הדירה שלו נשרפה כליל, ר' אברהמ'ל לקח פנקס שיקים שלו חתם עליהם והביא לו אותם. וזה היה אצלו מעשים בכל יום.

שנים רבות היה נוהג ר' אברהמ'ל שטיינברג להסיע הביתה מידי צהריים אחרי תפילת שחרית מבית הכנסת 'אוהל רחל' סאטמר ברחוב יואל את ר' משה יצחק לאווינגער ז"ל שנפטר ביום שישי, כך שנתקיים בהם הנאהבים והנעימים במותם ובחייהם לא נפרדו.

ר' אברהם היה המתופף הראשון בחתונות הירושלמיות, הוא היה זה שהכניס את המושג של "פויקער" בירושלים. וזה ששכנע את הבד"ץ שזה לא נחשב 'כלי זמר' ואינו שונה מהכאות על סירים ומחבתות עם כפות ומזלגות, שהיה נהוג עד אז בחתונות ירושלמיות. כידוע, בירושלים נאסרו כלי זמר בחתונות זכר לחורבן, וכשהמנוח ז"ל התחיל עם המושג של מערכת התופים בחתונות, הוא הוזמן לבד"צ העדה החרדית והגאון רבי פנחס עפשטיין זצ"ל שאלו מאי האי וביקש שיציג בפניו את 'הדבר הזה', הרכיב ר' אברהמל'ה בבד"צ את כל המערכת והתחיל לתופף לעיני הדיינים.

זכה והותיר אחריו דור ישרים מבורך, בנים ובנות חתנים וצאצאים הממשיכים את דרכו. משפחה ענפה ומורחבת כך שהיה משתתף מידי שבוע בשמחה אחרת של אחד מצאצאיו ולמרות ששמר על עצמו נדבק למגינת לב.

בין בניו ר' חיים, ר' מנחם, ר' ישראל ור' ויעקב שעוסקים וממשיכים את מעשי החסד של אביהם בקייטרינג ובהגברה בחצר ציון הרשב"י במירון. 

מסע הלוויה היום בשעה 13.30 בצהריים מבית הלוויות שמגר בירושלים להר המנוחות שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

אברהמ'ל שטיינברג קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד