י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
בצל החשש מבחירות

הגיוס שב לסדר היום; גנץ במסר לחרדים: "חבל לפספס ההזדמנות"

שר הביטחון בני גנץ מבהיר לאחר מספר פגישות עם נציגי הסיעות החרדיות כי לדעתו צריך לצאת ברפורמה מקיפה בכל הנוגע לשירות הביטחוני בצה"ל • במסר שהעביר בפתח ישיבת ועדת חוץ וביטחון אמר "אני מקווה שנעביר את חוק הגיוס כפי שהסכמנו עליו עם השותפים הקואליציוניים"

הגיוס שב לסדר היום; גנץ במסר לחרדים: "חבל לפספס ההזדמנות"
גנץ בפתח ישיבת ועדת חוץ וביטחון צילום: עדינה וולמן\\דוברות הכנסת

חוק הגיוס חוזר לסדר היום: לאחר מספר פגישות בין נציגי החרדים, סגן השר אורי מקלב והשר לשעבר אריאל אטיאס עם נציגי משרד הביטחון והשר מיכאל ביטון, מבהיר השר בני גנץ  כי הושגו הבנות עם השותפים הקואליציוניים אך מעביר מסר ברור לחרדים שלא זה הזמן לצאת לבחירות.

בפתח ישיבת ועדת חוץ וביטחון התייחס גנץ לנושא גיוס לצה"ל, ואמר: "צריך להסתכל על המשרתים בצה"ל והמציאות בחברה הישראלית בעיניים פקוחות". לדבריו, "האופן שבו שירתנו את צה"ל ב-70 שנה האחרונות היה נכון ואינו מתאים לשנים קדימה".

"בפועל", ציין שר הביטחון "מקרב האוכלוסייה הישראלית יש בערך מחצית משרתים. הדבר הזה איננו קביל עוד, ואנחנו חייבים ללכת ברפורמה מקיפה עם שלושה דברים- טיפול בקיצור השירות שיאפשר לטפל בבור שיש לצה"ל, בחוק הגיוס כפי שמתחייב לפי בג"ץ והחשוב ביותר- לרפורמה בשירות הצבאית משירות צבאי לשירות העם והמדינה".

גנץ הדגיש כי "צה"ל היה ויישאר חשוב ביותר, בצידו צריך שירות ביטחוני נוסף של מוסדות חירום כמו כיבוי אש, משטרה, ומוסדות סיוע קהילתי. הקמתי צוות מקצועי שפועל בעניין, ונמשיך לפתח את זה ברמה המקצועית ברמה הביטחונית".

גנץ העביר מסר ברור לנציגים החרדים ברקע החשש לפיזור הכנסת והליכה לבחירות, ואמר: "אני מקווה שנעביר את חוק הגיוס כפי שהסכמנו עליו עם השותפים הקואליציוניים". תוך שהוא מבהיר: "אם לא תהיה כנסת ולא תהיה ממשלה לא יהיה גם חוק גיוס. חבל לפספס את ההזדמנות שלפנינו". אמר גנץ.

גיוס חרדים צהל בני גנץ סיעות חרדיות ועדת חוץ ובטחון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד