י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"נשמח לראות את עזה פורחת"

בסקירה בוועדת חוץ וביטחון: "חמינאי רוצה שנלך לבחירות"

ועדת חוץ וביטחון התכנסה לדיון שבהמשכו הפך למסווג, ולסקירה על המציאות הביטחונית איתה מתמודדת מדינת ישראל בימים אלו • ח"כ האוזר התריע על הליכה לבחירות בעידן ביטחוני רגיש שכזה, ושר הביטחון גנץ סקר בהרחבה את הפעילות מול איראן "אנו פועלים בכל מיני שיטות"

בסקירה בוועדת חוץ וביטחון: "חמינאי רוצה שנלך לבחירות"
עלי חמינאי צילום: רשתות חברתיות ערביות

ועדת חוץ וביטחון של הכנסת התכנסה הבוקר (שני) לסקירה על המערכות הביטחוניות, בפתח הישיבה ניצל יו״ר הוועדה חבר הכנסת צביקה האוזר את הבמה והתריע מהליכה לבחירות במציאות הביטחוני הרעועה בארץ.

חבר הכנסת האוזר אמר, "המציאות הביטחונית מחייבת בעת הזו יציבות פוליטית ואחדות", לדבריו, "בעוד אנו היינו עסוקים בשלושה סבבי בחירות עקובים מדם ובמשבר כלכלי ובריאותי, איראן וגרורותיה, חיזבאללה והחמאס, לא נכנסו לשנת חורף".

"אויבנו משוועים לחוסר יציבות, חמינאי מייחל לעוד סבב בחירות, נסראללה מייחל ללבנוניזציה ישראלית. אם לא נתעשת מיד, ניתן להם את כל מבוקשם על מגש של כסף", התריע האוזר, והבהיר "אין לנו אופציה לפזר את הכנסת ולשקוע במערכת בחירות רביעית".

שר הביטחון וראש הממשלה החליפי אמר: "המציאות המזרח תיכונית היא מציאות שמתערערת, חוסר הוודאות וחוסר היציבות מלווה אותה מזה כעשור. יש כאן אינטרסים של המעצמות השונות ומדינת ישראל צריכה להקפיד על קשר עם מדינות האזור ומעצמות העולם ולהבטיח שבעידן כזה של אי יציבות, אנחנו לא נכנסים לסחרור אלא נשארים יציבים וחסונים".

"אנחנו חייבים לפעול ביחד עם מדינות העולם בכדי לפגוע באיראן ולהשפיע על מה שקורה מאיראן. איראן ממשיכה לחתור לגרעין. יש לה שלוחים במדינות רבות בעולם ובאזור. אסור לנו להתעלם מהסכנה הזו. המשך הלחץ על איראן ופעולה נחושה שלנו להמשך האמברגו עליה הוא יעד ראשון במעלה. איראן מעוניינת לפתוח סניף טרור בסוריה ועלינו למנוע זאת. אנחנו פועלים מול ההתבססות האיראנית בסוריה ובמקומות נוספים באזור בכל מיני שיטות", הוסיף והתריע גנץ.

עוד אמר גנץ בפתח הדיון שהיה מסווג, "יש לנו יריבים מרים ונחושים באזור - כך הם ארגוני הטרור ובראשם חיזבאללה ונסראללה. בעוד שנסראללה הוא האויב הגדול שלנו מצפון, הוא הבעיה הגדולה ביותר של לבנון בלבנון. אנחנו רואים איזה אסון קרה בלבנון. מדינת ישראל הציעה עזרה וסיוע. חישבו מה יקרה אם זה ישוכפל מנשק איראני בכפרים הלבנונים. בלבנון יש חדר אורחים וחדר טילים באותו הבית. וכשהטיל הזה יתפוצץ, חדר האורחים לא יישאר שלם והחברה האזרחית בלבנון תשלם מחירים קשים".

הוא הבהיר כי "כמערכת ביטחונית- אנחנו פועלים מול אויבים שמחזיקים אמל"ח ופועלים בתוך סביבה אזרחית. אם לנו לא תהיה ברירה אלא להילחם, זה עשוי להיות בעל משמעות קשה", גנץ ציין גם כי "כשאנחנו מסתכלים דרומה- יש לנו אפס אינטרסים בעזה זולת שקט מוחלט והשבת הבנים. אנחנו נשמח לראות את עזה פורחת, אני אשמח לראות גם פועלים יוצאים מרצועת עזה. זה יכול לקרות בתנאי אחד - שהבנים ישובו הביתה. כשנראה את זה קורה נוכל לפתח את רצועת עזה".

עלי חמינאי צביקה האוזר בני גנץ ועדת חוץ ובטחון בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד