י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מהדמויות המוכרות במא"ש

עצוב: שמעון תפילינסקי ז"ל נשרף בדירה בירושלים

בשריפה שפרצה הבוקר בבניין מגורים ברחוב עבודת ישראל הלך לבית עולמו ר' שמעון תפילנסקי ז"ל מהדמויות המוכרות בירושלים. הציבור נקרא ללמוד לזכרו של ר' שמעון יעקב גדליה בן רבי חיים טודרס

עצוב: שמעון תפילינסקי ז"ל נשרף בדירה בירושלים
שמעון תפילינסקי ז"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: ההרוג הבוקר בשריפה שפרצה בדירה ברחוב עבודת ישראל בירושלים הוא ר' שמעון תפילנסקי ז"ל בן 49, דמות מוכרת בעבר בשכונת מאה שערים שנפטר כתוצאה משריפה שפרצה בדירה בה התגורר. 

שימעל'ה כך כונה היה לכוד בלהבות בדירתו, הכבאים שהוזעקו למקום חילצו והעבירו אותו לטיפול רפואי של מד"א כשהוא ללא הכרה. אך זמן קצר לאחר מכן נקבע מותו. 

בירושלים של לפני למעלה מחצי יובל זכור שמעון ז"ל כאחת הדמויות המוכרות, הוא בנו של הגאון הצדיק רבי חיים טודרס תפילינסקי זצ"ל מרחוב חיי אדם ומהצדיקים הנסתרים של ירושלים נכדו של הגאון הצדיק רבי שמואל תפילנסקי זצ"ל בעל 'קונטרס הצוואה'. 

חיבה מיוחדת היה לשמעון לרכבים, אחד ממכריו מספר ל'בחדרי חרדים' "לא כימינו אנו שהכל נרכש דרך חברות הליסינג השונות, לשמעון היו תמיד את הרכבים מהדגמים המיוחדים בשוק". בעבר הוא שימש כנהג של הפוסק הגאון רבי מאיר ברנסדרופר זצ"ל חבר בד"ץ 'העדה החרדית' ובעל ה'קנה בושם' שחיבבו וקרבו. 

בתלמוד תורה במאה שערים היה משמש כממלא מקום רבות בשנים, ובעשרים שנה האחרונות הסתגר בביתו. 

במשך שנים התגורר ברחוב עבודת ישראל בירושלים שם היה דואג לבית הכנסת בבתי ויטנברג ומנקה את רחבת בית הכנסת.  

מסע הלוויה יתקיים בשעה 15:00 מבית הלוויות שמגר בירושלים להר הזיתים שם ייטמן. בפעילות מפקד זק"א י-ם בנצי אוירינג הושג וויתור ירידה למכון, וסודר כל הליך הקבורה.

המנוח לא השאיר אחריו זרע של קיימא והציבור נקרא ללמוד לזכרו של ר' שמעון יעקב גדליה בן רבי חיים טודרס. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.  

 

בתי ויטנברג שמעון תפילינסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד