י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"יש אצלנו התלבטות"

גפני נגד החוק שימנע בחירות: "זה לא נורמלי לדחות את התקציב"

ב'דרך ארץ' יזמו הצעת חוק לדחות את התקציב ובכך למנוע את פיזור הכנסת וההליכה לבחירות • יו"ר ועדת הכספים ח"כ גפני תוקף את ההצעה. לטענתו, אי אפשר לשתק את המדינה, ומצד שני האפשרות לגשת לבחירות גם היא לא רלוונטית "כל מה שהעליתם ישותק, משחקים בחיי אדם"

גפני נגד החוק שימנע בחירות: "זה לא נורמלי לדחות את התקציב"
משה גפני בראשות וועדת הכספים צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

יושב ראש ועדת הכספים חבר הכנסת משה גפני מביע היום (שני) התנגדות להצעת החוק שיזמו בגוש כחול לבן - סיעת דרך ארץ, לדחות את התקציב, במטרה להביא למניעת או שמא לכל הפחות רק לדחיית פיזור הכנסת.

במהלך דיון בוועדת הכספים אמר חה״כ גפני, "יש אצלינו התלבטות על החוק שאומר להאריך את המועד של התקציב לעוד שלושה חודשים, אני אומר לכם את האמת, אצלינו (יהדות התורה א"ק) יש התלבטות בעניין הזה, היא לא פשוטה".

גפני ציין בפני חברי הוועדה כי "ישבנו השר אריה דרעי והשר יעקב ליצמן ואני ביום חמישי, אנחנו מתנגדים לבחירות מכל וכל, אנחנו לא שומעים לעניין הזה לכולם", תוך שהוא מסביר את ההתלבטות, באומרו כי "אבל להאריך את המועד הפירוש הוא שאין תקציב".

גפני הסביר כי ההתנגדות להצעת החוק שתדחה את התקציב היא לא בגלל תקציב הישיבות שתקוע, אלא "המציאות היא שאנחנו פשוט משתקים לחלוטין את המדינה, מעמד הביניים יסבלו מזה והשכבות החלשות. אצלינו יש התלבטות קשה האם שווה כל העניין לדחות תקציב", ציין גפני ואמר "זה לא נורמלי".

עוד אמר גפני כי "עכשיו בינתיים מביאים לוועדת הכספים כל הזמן תקציבים, הולך להגיע תקציב של חינוך בקורונה 4 מליארד שקל וגם עוד תקציבים אבל המשמעות של החוק שכל מה שהעליתם כאן ישותק", הוא הבהיר עמדתי היא שאסור ללכת לבחירות אבל צריך לפתור את הבעיה, אנחנן משחקים בחי אדם, אנחנו משחקים בילדים, זה נורא ואיום". חתם גפני.

ועדת הכספים משה גפני בחירות תקציב המדינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד