י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בעקבות האולטימום בוועדת החוקה

הפרויקטור מתחייב לשנות: "הפער בין המסעדות לבתי הכנסת מטריף"

במסיבת עיתונאים מיוחדת שערך עבור כלי התקשורת החרדים, התייחס הפרוייקטור, פרופ' רוני גמזו לטענות על אפליה בוטה בין ההגבלות שמוטלות על בתי הכנסת לבין ההגבלות המקלות על תחומים אחרים כמו תרבות והפגנות • "מבטיח שתוך זמן קצר אציע איזונים יותר הגיוניים"

הפרויקטור מתחייב לשנות: "הפער בין המסעדות לבתי הכנסת מטריף"
פרופ' רוני גמזו צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

בתגובה לאולטימטום שהציב יושב ראש ועדת החוקה, ח"כ יעקב אשר, שלא לאשר את התקנות עד לתיקון אפליית בתי הכנסת, הפרויקטור רוני גמזו וסגן שר הבריאות מתחייבים להסדיר את סאגת בתי הכנסת ולהגדיל את מספר המתפללים.

בשיחת תדרוך שקיים הפרויקטור רוני גמזו עם התקשורת החרדית הוא התייחס לנושא בתי הכנסת ואמר כי "זה מורכב", והוסיף כי "אני יודע את הסתירות שקיימות. אני מבטיח שעד הימים הנוראים, תוך זמן קצר, תוך שבועיים, אני אציע לממשלה איזונים שעושים יותר היגיון".

גמזו הוסיף כי "יש אנשים שמופע התרבות זה הדבר הכי חשוב, ויש ציבור שבית כנסת הכי חשוב לו. אני מבין שהפער בין המסעדות לבתי הכנסת מטריף". גמזו ציין כי גם הוא לא יודע להסביר את ההבדל בין הפגנה לתפילה או חתונה.

בנוסף, בפתח דיון ועדת החוקה התייחס היום (שני), יו"ר הוועדה חה"כ יעקב אשר לאולטימטום שהציב לממשלה ואמר: "לא ראיתי שום בשורה אלא רק פחדנות ופשרה מפא"יניקית; לא אכנס את הוועדה עד שיהיו בשורות חדשות ויישור קו בפעילות המשק לבתי הכנסת כמו למקומות אחרים".

אשר תקף את נושא אפליית בתי הכנסת, "הרי כל אחד מבין שאם במסעדה אפשר 20 אנשים שיושבים לאכול ,למה בבתי הכנסת לא יוכלו 20 להתפלל? לא ראיתי שום בשורה אלא רק פחדנות ופשרה מפא"יניקית. לכן, לא אכנס את הוועדה עד שיהיו בשורות חדשות".

ח"כ אשר בוועדת החוקה

"המיינסטרים החרדי, רוב הציבור החרדי שומר בצורה קפדנית על ההוראות. אני מגיע לבית כנסת של 300 מ' עם 250 מקומות כשהתקן הוא 10 אנשים. את מי זה משכנע? אנחנו רוצים החלטות שיתורגמו על-ידי הרשויות המקומיות עם תקן לכמה אנשים יכול המקום להכיל, פתיחת חלונות, אוורור, כניסות ויציאות ועוד. וכך האנשים עצמם יהפכו לפקחים", הבהיר אשר.

סגן שר הבריאות יואב קיש התייחס לטענות היו"ר אשר ואמר: "אני עושה את כל המאמצים להקדים את התקנות המתוקנות ליום ראשון הבא במקום ל-1.9. אך גם אם לא נספיק להסדיר את כל המעטפת, נעשה סדר בכל הדברים שאפשר, כולל בתי תפילה".

קיש הדגיש כי "זה גם תלוי ברמת התחלואה שאם תתגבר אולי התקנות יוקשחו ואם היא תפחת אולי נוכל ליישר קו לכולם בצורה יותר חופשית. אנחנו עושים כל מאמץ שכבר ביום ראשון יהיה קבינט קורונה עם "הרמזור" בפנים ואם לא, נביא פתרון בכפוף לרמת התחלואה ליישור קו עד כמה שניתן".

יצויין כי בעבר החרדים כבר קיבלו התחייבויות לתקן האת האפליה הבוטה בית בתי הכנסת לתחומים אחרים ו'בחדרי חרדים' הוביל מאבק מתמשך בנושא. התקווה היא שהפעם ההתחייבות תמומש וציבור המתפללים יחוש שהמדינה מבינה את חשיבות התפילה בציבור, שבטח לא פחות חשובה מזכות ההפגנה.

רוני גמזו קורונה יואב קיש יעקב אשר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד