י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
לאחר החלטת בג"ץ

אביו של עמית בן יגאל הי"ד פורץ בבכי • צפו

ברוך בן יגאל, אביו של החייל עמית בן יגאל שנרצח בפיגוע לפני כשלושה חודשים, עלה היום לקברו בעקבות החלטת בג"ץ שלא להרוס את בית המחבל • הוא זעק בבכי: "אני מרגיש מושפל. הדגל לא צריך להיות למעלה ביום הזה. זה יום לא טוב למדינת ישראל" • צפו

אביו של עמית בן יגאל הי"ד פורץ בבכי • צפו
אביו של עמית בן יגאל הי"ד בלוויה צילום: Yossi Aloni/Flash90

לאחר החלטת בג"ץ למנוע את הריסת בית המחבל שרצח את החייל עמית בן יגאל, אביו, ברוך בן יגאל עלה לקברו ופרץ בבכי.

"הורדתי את הדגל לחצי התורן", אמר בן יגאל בבכי קורע לב. "דיברתי לפני זמן קצר עם שר הביטחון לשעבר נפתלי בנט ואמרתי לו שאני מרגיש מושפל. הדגל לא צריך להיות למעלה ביום הזה. זה יום לא טוב למדינת ישראל וללוחמי צה"ל הטהורים שלנו".

מוקדם יותר היום (שני), סערה המערכת הפוליטית לאחר שבית המשפט העליון, ברוב של שני שופטים, קיבל את עתירת משפחת אבו בכר, רעייתו וילדיו של המחבל זמי מחמוד יונס אבו בכר שרצח לפני כשלושה חודשים את חייל צה"ל עמית בן יגאל הי"ד במהלך פעילות.

כזכור, לוחם צה"ל עמית בן יגאל נרצח בפעילות מבצעית כתוצאה מהשלכת אבן על ראשו בכפר יעבד הנמצא במרחב החטיבה המרחבית מנשה. בן יגאל הי"ד, לוחם בסיירת גולני, בן 21 מרמת גן, נרצח במהלך פעילות מבצעית למעצר חשודים בכפר יעבד.

המקרה התרחש בסביבות השעה ארבע לפנות בוקר, כאשר גדוד מחטיבת גולני הגיע לכפר יעבד כדי לעצור ארבעה מבוקשים שנחשדו בפעילות חבלנית וזריקות אבנים. במהלך הפעילות נזרקה אבן מגג של אחד הבתים שפגעה בראשו. הלוחם פונה באורח אנוש עם מסוק לבית החולים רמב"ם ושם נקבע מותו.

פחות מחודש לאחר הפיגוע הותר לפרסום כי בתום פעילות מודיעינית ומבצעית מאומצת של שב"כ, צה"ל ומשטרת ישראל, נעצר ונחקר נזמי אבו בכר אודות ביצוע פיגוע השלכת האבן בכפר יעבד בליל ה-12.5.20 במהלכו נרצח לוחם צה"ל סמל ראשון עמית בן יגאל הי"ד. בחקירת השב"כ עלה כי החשוד הוא זה שהשליך את האבן מגג ביתו בליל האירוע בו נהרג עמית הי"ד.

ראש הממשלה נתניהו הגיב להחלטה ואמר: "‏זאת החלטה אומללה של בג״צ שסירב לבקשתנו להרוס את בית המחבל שרצח את חייל צה״ל עמית בן יגאל ז״ל, שהיה בן יחיד להוריו. אני דורש לקיים דיון נוסף בהרכב מורחב. אסור לתת רוח גבית לטרור. המדיניות שלי כראש ממשלה היא להרוס בתי מחבלים ואני מתכוון להמשיך בה".

יו"ר הכנסת יריב לוין אמר בעקבות ההחלטה: "בג"צ פסק להרוס את בית משפחת בובליל בנתיב האבות בגלל מחלוקת על מטרים בודדים. בג"צ ביטל את צו ההריסה של בית המחבל שרצח את הלוחם עמית בן יגאל ז״ל. בית משפט גבוה לצדק או היכל של מוסר מעוות? רבים מאוד מאזרחי ישראל ישראל דורשים מערכת משפט מתוקנת. נמשיך להיאבק עד שנשיב לבית המשפט את המוסר והצדק".

שרת המשפטים לשעבר איילת שקד אמרה: "השופטים קרא ומזוז מתנגדים עקרונית להריסת בתי מחבלים. ‏המרחם על אכזרים סופו שיתאכזר לרחמנים".

"החלטה אומללה של בג״צ לבטל את צו ההריסה על בית המחבל שרצח את חייל צה״ל עמית בן-יגאל הי״ד" אמר חבר הכנסת גדעון סער. "על המדינה לבקש דיון נוסף בהחלטה הפוגעת בהרתעה ובמלחמתה של ישראל במבקשי-נפשה".

השר אופיר אקוניס בחר לתקוף בחריפות את השופטים שקיבלו את העתירה: "יש לי דבר אחד לומר לשופטי בג"צ שביטלו את צו ההריסה לביתו של רוצח החייל עמית בן יגאל הי"ד: תתביישו לכל חייכם!!!"

עמית בן יגאל רצח חייל בית המשפט העליון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד