י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
היעד: 5 מיליון

פרופ' חזי לוי מעריך: "לא נתחיל לחסן נגד שפעת לפני נובמבר"

מנכ"ל משרד הבריאות, הפרופ' חזי לוי אמר בדיון בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות בנושא המחסור בחיסוני שפעת, כי המשרד הציב יעד לרכישה של 5 מיליון חיסונים • "אני לא מעריך שנתחיל לחסן לפני נובמבר"

פרופ' חזי לוי מעריך: "לא נתחיל לחסן נגד שפעת לפני נובמבר"
פרופ' חזי לוי צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בדיון ועדת העבודה, הרווחה והבריאות בנושא המחסור בחיסוני שפעת אמר מנכ"ל משרד הבריאות, הפרופ' חזי לוי כי המשרד הציב יעד לרכישה של 5 מיליון חיסונים. עוד הוסיף כי יבוצע תיעדוף לאוכלוסיות הנמצאות בסיכון: "הכל יעשה בשקיפות, ממניעים רפואיים ומדעיים".

יו"ר הוועדה ח"כ חיים כץ אמר: "אנחנו הולכים לתקופה מאוד קשה, כי אנחנו עדיין לא יודעים באמת מה זה קורונה וחוסר אינפורמציה זו בעיה קשה. אני מקווה שיהיה חיסון בקרוב אבל בינתיים צריך זמן תגובה מהיר לבדיקות הקורונה כדי להוריד את רמת התחלואה. מאחר ואין מספיק חיסוני שפעת צריך לפרסם את העבודה שאנחנו עושים מאמצים לרכוש עוד ושמי שברמת סיכון גבוהה יקבל. היתר יתבקשו להישמר".

ח"כ חוה אתי עטיה, מיוזמי הדיון אמנה: "בחורף הקרוב הולכת להיות סכנה ממשית, יהיה בלבול רב בין חולי קורונה לחולי שפעת. מד"א אומרים שנזדקק ל-4 מיליון חיסונים ובפועל נראה שיהיו לנו הרבה פחות. אנחנו צריכים להתעורר ולא להיות אדישים".

ח"כ ג'אבר עסאקלה, גם הוא מיוזמי הדיון הוסיף כי: "כשמגיע מבוגר עם תסמינים קשה לקבוע האם מדבור בשפעת או בקורונה ואני חושש מהבלבול. המודעות לצורך בהתחסנות אינה גבוהה מספיק בקרב האוכלוסייה הערבית המבוגרת ולכן יש צורך בקמפיין תקשורתי מאסיבי בשפה הערבית כדי לעודד את האנשים האלה להתחסן".

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי אמר: "אנחנו יודעים על רכישה של 3 מיליון חיסונים. קבענו יעד להשיג 5 מיליון לפחות וזה כולל מאמצים בדרכים עקלקלות כדי להביא עוד. יש תחרות עצומה. אם נוריד את השפעת מהשולחן על ידי חיסונים והתנהגות של ריחוק חברתי ומסכות, כמו שקרה במדינות כמו אוסטרליה, הרי שנוכל לעסוק בעיקר בקורונה ולמנוע תחלואה כפולה.

אנחנו עוסקים עכשיו באת מי צריך לחסן כדי למנוע כמה שיותר מחוללי הדבקה ומחלה. הכל יעשה בשקיפות, ממניעים רפואיים ומדעיים. המפתח יהיה התנהגות נכונה של הציבור, רכש חסונים והכשרת אנשים כבר מעכשיו. מפקדת השליטה שלנו לחורף נערכת לסיים באוקטובר את כל ההכנות עם כל הגורמים. אני לא מעריך שנתחיל לחסן לפני נובמבר".

ח"כ עידן רול: "אני מודאג, כי אני לא חושב שאנחנו מדברים מספיק על הצונאמי שפעת- קורונה שמחכה לנו בחורף הקרוב. חשוב שאזרחי ישראל ידעו שאנחנו הולכים לחורף עם מחסור בחיסוני שפעת. אם ידעו את זה רק דקה לפני החורף תהיה קטסטרופה. שיתוף ציבור הוא אחת הרעות החולות של ניהול המשבר הזה. לא נותנים לאנשים מספיק מידע ולא מאפשרים להם להיערך".

ד"ר דורון נצר, ראש אגף הרפואה בשירותי בריאות כללית העריך מנגד כי יוכלו להתחיל לחסן מוקדם יותר: "אנחנו אמורים לקבל מיליון ו- 400 אלף חיסונים. מקווים שיגיעו לקראת סוף ספטמבר ונתחיל לחסן על פי תיעדוף. ככל שמחסנים מאוחר יותר כך יעילות החיסונים קטנה יותר.

תמר אלקלעי, סגנית אחות ראשית בקופת חולים מכבי אמרה: "אנחנו מחסנים כל שנה 500-600 אלף איש, 25% מאוכלוסיית המבוטחים שלנו. השנה אנחנו צופים עלייה משמעותית בביקושים לעד 50%, אבל כרגע נקבל רק כ-700,000 חיסונים, זה לא מספק" בנוסף קראה אלקעי למשרד הבריאות לחסן תלמידים ואנשי חינוך

פרופ' חגי לוין , יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור קרא להעביר בהקדם את חוק עידוד התחסנות: "אנחנו צריכים תמיד ובוודאי עכשיו לעודד התחסנות. לא מדובר רק בכמות החיסונים, צריך לשים את הדגש על האנשים שנמצאים בסיכון הכי גבוה ובמי שמטפלים בהם ולהנגיש את החיסונים למקום שבו האנשים נמצאים, גם לבתים. כל משבר הוא גם הזדמנות, אפשר לעשות מבצע חיסונים יותר רחב, מדויק ונכון".

פרופ' חזי לוי חיסון נגד שפעת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד