י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"לא נעשתה עבודה מקצועית"

אברשה אוחיון: הקשר בין הרשל'ה לראש המל"ל

הפעיל החברתי אברשה אוחיון, זועם על הצרת צעדיהם של המתפללים ולומדי התורה תוך הנחתת הגבלות חדשות לבקרים, בעוד מידי ערב מפרים הן את ההנחיות והן את המוסר סמוך למעונו של רה"מ בבלפור • "לא נעשתה עבודה מקצועית במטרה להבין את אורח החיים החרדי"

אברשה אוחיון: הקשר בין הרשל'ה לראש המל"ל
מחאת אלפים ברחוב בלפור צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

נמצאים אנו במרכזו של הגל השני, כאשר עדיין מדיניות ניסוי וטעייה משמשת לנו כמודל עיקרי להחלטות הממשלה, בבוקר יורו על פתיחת המסעדות ובערב יודיעו על סגירתן המיידית.

כל צורת החשיבה וקבלת ההחלטות הינם תוך כדי תנועה, ולא בכדי, כאשר אנו מתמודדים עם נגיף מסתורי שעד לרגע זה רב הנסתר על הגלוי בכל הנוגע לדרך פעולתו, מסלול ההדבקה והסימפטומים המאפיינים את החולים המאומתים.

לצערנו, גם חיסון כרגע לא נראה באופק, אנו עדיין נתלים בתקווה כי מייד לאחר חגי תשרי נתבשר בקבלת החיסון לחולה הראשון בארץ הקודש, אולם עם חלוף הזמן נראה כי מועד מתן החיסון הראשון הולך ומתרחק וכבר מדברים סביב אכילת מצה של פסח תשפ"א.

לא רק במירוץ אחר החיסון, בכל התחומים קיימת אי ודאות ברורה, מתקיים דיון מקצועי המאיים לפרק ממשלה סביב סוגיית חדרי הכושר, בעלי מסעדות המקיימים הפגנות מחאה בדרישה להתיר להם להמשיך לעבוד במסגרת התו הסגול, ואומנים מכל גווני הקשת המבקשים להעמיד אפשרויות של קיום מיצגי תרבות בשטחים פתוחים, ומעל הכל מרחפת לה הזכות הדמוקרטית ה"מקודשת" ו"הנעלה" ביותר של הדמוקרטיה בישראל לקיים הפגנות ללא כל הגבלות, בשטח מצומצם למאות ואלפים.

משטרת ישראל מבחינתה משתדלת להכיל את אותם מפירי חוק, לנהוג ביד רכה עם קבוצה מסוימת בקשת הפוליטית המנסות לשנות את סדר היום הציבורי, מתוך חוסר ההבנה כי הבוחר הישראלי אמר את דברו ואלו הם כללי המשחק הפוליטי.

אולם, כאשר מגיעים מומחי הבריאות המתמנים חדשות לבקרים, נראה שכל עניינים הוא אך ורק צמצום נתוני התחלואה דרך בתי הכנסת והישיבות הקדושות. דומה היה שכל עיסוקו של ראש המל"ל הינו סוגיית פתיחת הישיבות בר"ח אלול, ומעת לעת מתפרסמות הנחיות על צמצום מספר המתפללים ל-10 אנשים בכל בית כנסת, כאשר עד לרגע זה לא ברור האם בתי הכנסת הינם מוקד הדבקה קריטי ומשמעותי ובהפסקת פעילותם נצליח לשטח את עקומת הנדבקים.

הסיפור על הרשל'ה שעובר מאב לבן בהיסטוריה היהודית מספר, כי פעם אחת חיפש הרשל'ה חיפש מתחת לפנס את המפתח שנפל לו... באו לעזור לו ושאלו אותו היכן איבד את המפתח. הצביע הרשל'ה על ספסל במרחק ואמר: "שם". אם כך תהו "מדוע אתה מחפש אותו פה מתחת לפנס?". "כי כאן יש אור", השיב הרשל'ה...

כתושב המתגורר בבני ברק, המכיר לעומק את התנהלות ותרבות חייה של החברה החרדית איני מצליח להבין. דומה כי עד עתה לא נעשתה עבודה מקצועית במטרה להבין את אורח החיים החרדי, מתוך ניסיון לעמוד מקרוב אחר הרגלי הצריכה ותרבות החיים של האוכלוסייה החרדית, בשאיפה להעמיד מתווה מושכל ונכון אשר דרכו יצליחו לקטוע את מעגל הנדבקים, ולשטח את העקומה מתוך תקווה להחזיר את מסלול החיים למקומו תוך כדי שגרת קורונה.

נדמה היה כי אלו המתיימרים לפענח את צופן שיטוח העקומה מבקשים לחפש במקום בו זורח אור החשיפה והתקשורת מתוך תאווה לכותרות המבשרות מידי יום את הבשורה והדרך למגר את הנגיף, פעם בבשורה על סגירת וצמצום בתי הכנסת, לעיתים איום על פתיחת הישיבות בר"ח אלול וכלה באיסור כניסת תלמידי ישיבות מחו"ל ללמוד תורה בארץ הקודש למרות התחייבותם להיכנס לבידוד כנדרש.

אני מבקש בענווה להציע לכל אותם רודפי כותרות: הרפו ידכם מעולם התורה, הניחו לבתי הכנסיות להישאר פתוחים בהם יוכלו עמך ישראל לשפוך צוק לחשם בפני הקב"ה אשר ברחמיו יסיר מעלינו את הנגע הקשה ובפרט בפתח ימי הרחמים והסליחות בו תיגזר על ארץ הקודש בריאות ושלום, פרנסה בשפע וחיים טובים לעם ישראל בארץ ובעולם.

אוסיף ואציע כי תרכזו את יתר המאמצים בפיזור הפגנות הראווה מידי ערב בבלפור, אשר מלבד הצגת התפרקות הערכים בחברה, אינן מסייעות לעם בישראל מאומה, חוץ ממספר פילנטרופים המבקשים ליהנות מכמה דק' תהילה של משגה דמיונות על חלומות חזרת השמאל הישראלי הקיצוני למרכז השיח שבהכרח אינו קשור למציאות, ורק מצליחות לשמח אותי מידי ערב בראותי עוד פעם את יאיר לפיד וחברו איווט המתעתע, מתפתלים ונאנקים בהבנה כי את לשכת ראש הממשלה יראו רק מרחוק, אולם אליה לעולם לא יגיעו.

כותב השורות, אברשה אוחיון

אבשלום אברשה אוחיון קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד