י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מאיימים להתלבט שוב

דחיית התקציב: יהדות התורה החליטו לא להחליט

סיעת יהדות התורה התכנסה כדי לדון במשבר התקציב שמאיים על שלמות הקואליציה, בסיום הישיבה הוחלט להעביר את ההכרעה ליום רביעי • "אם לא תונח במיידית הצעת תקציב על שולחן הממשלה, הסיעה תתכנס שוב להחליט על אופן הצבעתה ביום רביעי"

דחיית התקציב: יהדות התורה החליטו לא להחליט
ישיבת הסיעה המיוחדת של יהדות התורה צילום: באדיבות המצלם

נציגי סיעת יהדות התורה החליטו שלא להכריע בסוגיית החוק לדחיית מועד התקציב, ובסיעה צפויים להתכנס ביום רביעי ולקבל החלטה לקראת ההצבעה.

בסיעה כאמור העלו על השולחן את הדילמה בדבר דחיית מועד התקציב, כשעל הפרק סוגיית תקציב המדינה. בסיעה נאמר כי "להעביר התקציב זה בראש סדר עדיפויות וחשוב יותר מכל דבר אחר".

בהודעה ששיגרו מהסיעה נמסר, כי "הסבל שנגרם בהיעדר התקציב הוא בלתי מתקבל על הדעת. אם לא תונח במיידית הצעת תקציב על שולחן הממשלה, הסיעה תתכנס שוב להחליט על אופן הצבעתה ביום רביעי".

כזכור, במהלך דיון בוועדת הכספים אמר היום (שני) חה"כ גפני כי "יש אצלנו התלבטות על החוק שאומר להאריך את המועד של התקציב לעוד שלושה חודשים, אני אומר לכם את האמת, אצלנו (יהדות התורה א"ק) יש התלבטות בעניין הזה, היא לא פשוטה".

גפני ציין בפני חברי הוועדה כי "ישבנו השר אריה דרעי והשר יעקב ליצמן ואני ביום חמישי, אנחנו מתנגדים לבחירות מכל וכל, אנחנו לא שומעים לעניין הזה לכולם", תוך שהוא מסביר את ההתלבטות, באומרו כי "אבל להאריך את המועד הפירוש הוא שאין תקציב".

גפני הסביר כי ההתנגדות להצעת החוק שתדחה את התקציב היא לא בגלל תקציב הישיבות שתקוע, אלא "המציאות היא שאנחנו פשוט משתקים לחלוטין את המדינה, מעמד הביניים יסבלו מזה והשכבות החלשות. אצלנו יש התלבטות קשה האם שווה כל העניין לדחות תקציב", ציין גפני ואמר "זה לא נורמלי".

יהדות התורה תקציב המדינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד