י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
המשבר עדיין כאן

נתניהו נשאל: "האם בני גנץ יהיה ראש ממשלה" מה היתה תשובתו?

בראיון שישודר הערב מתייחס ראש הממשלה למשבר התקציב ומתבצר בעמדתו על העברת תקציב חד-שנתי. "יש תקציב מוכן ממש עכשיו. אפשר להעביר אותו ביומיים בממשלה ואחר כך להזרים משאבים לאזרחי ישראל". נתניהו גם נשאל האם גנץ יכהן כראש ממשלה. מה השיב?

נתניהו נשאל: "האם בני גנץ יהיה ראש ממשלה" מה היתה תשובתו?
גנץ ונתניהו בישיבת הממשלה, בעבר צילום: אוליבר פיטוסי פלאש 90

גם לאחר התמיכה של הליכוד בהצעת החוק לדחיית מועד התקציב בקריאה טרומית, ראש הממשלה בנימין נתניהו מוסיף ומתבצר בעמדתו להעביר תקציב חד-שנתי ולא דו-שנתי כפי שסוכם עם כחול לבן עם כינונה של הממשלה, מה שאמור להמשיך את המשבר ולקרב אותנו בצעדי ענק לבחירות נוספות.

בראיון לערוץ 20 שישודר הערב אמר ראש הממשלה, כי "צריך תקציב כבר אתמול. לא צריך בחירות, יש תקציב מוכן ממש עכשיו. אפשר להעביר אותו ביומיים בממשלה ואחר כך להזרים משאבים לאזרחי ישראל".

במענה לשינוי עמדתו, הסביר ראש הממשלה כי "אי אפשר לחזות כרגע יותר מחודש חודשיים קדימה. נלך על תקציב לחמישה-שישה חודשים קדימה. לחשוב שאנחנו יכולים ללכת על תקציב של שנה שנה-וחצי קדימה זה פשוט חוסר אחריות".

עוד הוסיף ראש הממשלה: "העברתי 15 תקציבים בחיי, אולי יותר מכל מנהיג דמוקרטי אחר וזה הדבר הנכון לעשות. לא מעבירים את זה רק משיקולים פוליטיים של כחול לבן והעומד בראשם. צריך להעביר את התקציב עכשיו כי זה מה שנכון למדינת ישראל".

שאלה נוספת שנשאל ראש הממשלה בראיון הייתה: האם בני גנץ יהיה ראש ממשלה?. ראש הממשלה השיב כי "זה תלוי בו. אם הוא יפסיק לכהן כראש סיעה שהיא ממשלה בתוך ממשלה, ממשלה נגד הממשלה, שמתעמתת איתנו בכל דבר ושמעכבת את התקציב, וגם דברים אחרים שאנחנו צריכים לעשות כרגע, אם הוא יפסיק עם זה אז הוא יהיה ראש ממשלה. אם לא זה יתפרק מאליו. אני מנסה למנוע את זה כרגע".

קודם לכן בישיבת סיעתו שר הביטחון ויו"ר כחול לבן בני גנץ, כי "מי שאוהב את מדינת ישראל - לא לוקח אותה לבחירות בעת הזו. מי שאכפת לו מאזרחי ישראל – לא עושה צעדים שיביאו לקריסה כלכלית ובריאותית של רבים מהם בתקופת משבר". גנץ אומר כי "החלטת הליכוד מאמש להסכים לדחיית אישור התקציב, אם היא אכן כזו, היא החלטה חשובה והכרחית למען אזרחי ישראל".

"בתוך 24 שעות מעכשיו נוכל להשלים את התהליך: הממשלה תאשר הערב הצעת חוק ממשלתית לתיקון המועד הנדרש להגשת התקציב, כנסת ישראל תעביר אותה ובתוך 24 שעות, בלי טריקים ובלי שטיקים: תאושר ההצעה גם בקריאה שנייה ושלישית. זה אפשרי, זה חוקתי, זה נכון, זה מוסרי", הבהיר גנץ תוך עקיצה.

בישיבת סיעת הליכוד השיב נתניהו לדברי גנץ: "אנחנו לא צריכים 24 שעות, אנחנו לא צריכים אפילו 24 דקות. יש לנו תקציב מוכן ומותאם לקורונה, בדיוק למה שצריכים היום אזרחי ישראל".

בנימין נתניהו תקציב המדינה בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד