י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מקרה אחד הסתיים בקטיעה

בשבוע אחד: ארבעה ילדים נפצעו מדחיפת אצבעות למאוורר

בשבוע אחד טופלו ארבעה ילדים במחלקה לרפואה דחופה ב'שניידר' לאחר שדחפו את אצבעותיהם למאוורר. מקרה אחד הסתיים בקטיעה חלקית של האצבע • בבית החולים מזהירים: בגלל החופש הגדול וכעת גם בשל נגיף הקורונה, פעוטות וילדים נמצאים יותר בבית וחשופים לסכנות ותאונות

בשבוע אחד: ארבעה ילדים נפצעו מדחיפת אצבעות למאוורר
אילוסטרציה צילום: בחדרי חרדים

מסתבר שגם היום, בעידן המזגן, עדיין המאווררים פעילים – והם כמובן מסוכנים: בשבוע האחרון טופלו במחלקה לרפואה דחופה (מלר"ד) במרכז שניידר מקבוצת כללית, לא פחות מארבעה ילדים אשר סבלו מפציעות בדרגות חומרה שונות, וזאת בעקבות הכנסת אצבעות למאוורר. הילדים סבלו מפציעות של חתכים, חלקם משבר באצבעות ומקרה הפציעה החמור ביותר כלל קטיעה חלקית של האצבע.

בבית החולים מזהירים בעקבות המקרים כי יש להתייחס למאוורר כמכשיר מסוכן, ולמנוע גישה של ילדים אליו. האזהרה הזו חשובה מאחר וכיום רואים במאווררי הפלסטיק הקלילים, בניגוד למאווררים המוכרים מהעבר, מוצרים בטיחותיים יחסית. אך מתברר שהם בהחלט מהווים סכנה.

ד"ר ערן משיח, אחראי תחום טראומה והיפגעות ילדים במחלקה לרפואה דחופה במרכז שניידר לרפואת ילדים, אומר כי "ריבוי המקרים של פציעות ילדים ממאווררים שטיפלנו לאחרונה במלר"ד מעורר דאגה ומחייב שימת לב מיוחדת של ההורים. אנחנו בעיצומו של הקיץ, של החופש הגדול ובשל משבר הקורונה רבים מהפעוטות והילדים נמצאים שעות רבות בבית, ומשכך הם חשופים יותר לסכנה".

מה חשוב לעשות: על מנת לצמצם ולמנוע פגיעות ממאווררים יש להניח את המאווררים במקום שאינו נגיש לילדים, וכן להקפיד על קניית מאווררים עם רשת בעלת חורים קטנים בהם לא ניתן להכניס אצבעות. אך לא רק האצבעות בסכנה. בבית החולים מזכירים כי "פרט לאצבעות, יש להשגיח על הילדים ולא לאפשר להם להתקרב מידי אל המכשיר משום שתפיסת השיער עלולה להוביל לפגיעה חמורה".

 

מאוורר מרכז שניידר בית חולים שניידר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד