י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
לוקחים אחריות

לאחר האסון הגדול: ממשלת לבנון התפטרה

ראש ממשלת לבנון, חסאן דיאב, הודיע על התפטרות הממשלה כולה, זאת פחות משבוע לאחר הפיצוץ העז שהרעיד את הבירה ביירות, המית מעל 150 איש ופצע אלפים. מאז יצאו לרחובות רבבות מפגינים ועקב כך החליטה הממשלה להתפטר 

לאחר האסון הגדול: ממשלת לבנון התפטרה
ראש ממשלת לבנון, חסאן דיאב צילום: ממשלת לבנון

לאחר האסון הגדול בלבנון, עם מעל 160 הרוגים ואלפי פצועים, ממשלת לבנון התפטרה.

בדברים שנשא לפני זמן קצר ראש הממשלה חסאן דיאב בבירה בייירות, הוא אמר כי האסון בנמל בבירה נגרם בשל "שחיתות כרונית במדינה - אליה המדינה כבולה ולא יכולה לעמוד בפניה או לסיים אותה". דיאב הוסיף כי "השחיתות הזאת התפוצצה בנמל ביירות".

הוא הוסיף כי התפטרות הממשלה מטרתה לעמוד לצד האנשים ולהילחם עמם בכדי "לפתוח את הדלת להצלה הלאומית בה משתתף העם הלבנוני".

במקביל להתפטרותו של ראש הממשלה חסאן דיאב, שהודיע על פיזור הממשלה. המפגינים מנסים להסיר מחסומים שהוצבו בסמוך לבניין הפרלמנט בבירה ומשליכים אבנים לעבר כוחות ביטחון שנמצאים במקום, אלה מגיבים בירי רימוני גז מדמיע.

מוקדם יותר שר האוצר הלבנוני, ר'אזי וזני, הגיש את התפטרותו. מדובר בשר הרביעי שהתפטר מממשלת לבנון מאז האסון בנמל ביירות בשבוע שעבר. וזאת עוד לפני התפטרות הממשלה כולה.

גם שרת המשפטים, מארי קלוד נג'ם, הגישה את התפטרותה מוקדם יותר לראש הממשלה, חסאן דיאב. כך דיווחו כלי תקשורת במדינה. לפני כן חבר הפרלמנט, הנרי חילו, הגיש את התפטרותו מהפרלמנט בעקבות האסון והמחאה הציבורית. מספר השרים שהתפטרו מאז האסון עומד על ארבעה במספר וחברי פרלמנט על שמונה. בנוסף התפטרה בימים האחרונים שגרירת לבנון בירדן, טרייסי שמעון.

לבנון התפטרות אסון הפיצוץ בביירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד