י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
המשבר הפוליטי נמשך

מכה לבני גנץ: אין רוב לפסילת נתניהו; בליכוד מאיימים בבחירות

סערה שלא נגמרת. אחרי שאמש נראה היה כי איום הבחירות נגנז, הערב נראה כי האקדח חזר לשולחן כשבתוככי כחול לבן ניצני התנגדות לתמוך בחוק לפסילת נתניהו שיעלה ביום רביעי על ידי 'יש עתיד'. בליכוד מאיימים מפורשות: "אם כחול לבן יתמכו בהצעת החוק, יש לנו בחירות"

מכה לבני גנץ: אין רוב לפסילת נתניהו; בליכוד מאיימים בבחירות
נתניהו/האוזר והנדל/גנץ צילום: אלכס קולומויסקי/נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

אם אתמול בערב היה נראה כי המשבר חלף ובליכוד יתמכו בחוק שיסיר את איום הבחירות, הערב (שני) נראה כי המשבר לא רק שלא חלף, אלא אף מחמיר ועולה שלב.

על פי הפרסום הערב של הפרשן עמית סגל ב'חדשות 12', חלק מנציגי כחול לבן ובהם הצמד יועז הנדל וצביקה האוזר העומדים בראש סיעה עצמאית, הבהירו כי לא יתמכו בהצעת החוק שתעלה סיעת 'יש עתיד' ביום רביעי במליאת הכנסת, שעניינה פסילת ח"כ בנימין נתניהו מלהתמודד לתפקיד ראש הממשלה.

החוק עד כה היווה איום על הליכוד במטרה להסיר את איום הבחירות, כשב'כחול לבן' הבהירו כי נכון לשעה זו הם יתמכו בחוק שימנע מנתניהו להתמודד לתפקיד ראש הממשלה.

מנגד, בליכוד הבהירו כי תמיכתם בחוק תפרק את הממשלה באופן מיידי. יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר אמר הערב בראיון לדוריה למפל ב'כאן 11' כי "אם כחול לבן יתמכו בהצעת החוק של יש עתיד - יש לנו בחירות. מקווה מאוד שהם ירדו מהעניין הזה. מה שטוב לכלכלת ישראל בעת הזו זה תקציב חד-שנתי".

בליכוד מגבירים בשעה האחרונה את הלחץ על יושב ראש כחול לבן השר בני גנץ לאשר את התקציב החד שנתי, כששר החינוך יואב גלנט קרא הערב לגנץ לעזוב את הפוליטיקה בצד ולאשר את התקציב החד שנתי בניגוד לסיכום.

"גנץ", פנה הערב גלנט בקריאה פומבית בטוויטר, "תגלה אחריות, שים את הפוליטיקה בצד ואל תפגע בפתיחת שנת הלימודים ב1.9. אנחנו חייבים לאשר תקציב מיידי כדי לפתוח את כל מערכת החינוך בזמן. חינוך ילדי ישראל הוא לפני הכל".

עוד כתב גלנט, "1.5 מיליארד שקלים מוכנים באוצר לטובת החינוך המשלים במערכת החינוך, ובכלל זה תוכניות קרב, היל"ה, המתנ"סים ועוד רבות אחרות. לצערי, לא ניתן להעביר את הכסף כל עוד אין תקציב מאושר למדינת ישראל".

"אני קורא ליו"ר כחול לבן, בני גנץ: הצטרף אלינו לאישור מיידי של הצעת התקציב - כדי שנוכל למנוע את ביטול התכניות החינוכיות החשובות האלו ולמנוע את פיטוריהם של אלפי עובדי הוראה", סיים גלנט את קריאתו.

מפלגת כחול לבן צבי האוזר יועז הנדל יש עתיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד