י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הזעם החרדי יתן אותותיו?

אושר תקציב ענק למערכת החינוך: לישיבות לא

אושר בקריאה ראשונה במליאת הכנסת תקציב למערכת החינוך בסך 1.75 מיליארד שקלים לטובת מימון היערכות מערכת החינוך לשנת הלימודים הקרובה | תקציב הישיבות עדיין לא אושר ולא נמצא לו מקור

אושר תקציב ענק למערכת החינוך: לישיבות לא
תלמוד תורה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: באדיבות המצלם

מליאת הכנסת אישרה הערב (שני) בקריאה ראשונה שתי הצעות חוק שנועדו להגדיל את ההוצאה הממשלתית פעם נוספת בכ-1.75 מיליארד שקלים חדשים לטובת מימון היערכות מערכת החינוך לפעילות בשנת הלימודים התשפ"א בהתאם להגבלות החלות לשם התמודדות עם התפשטות נגיף הקורונה.

הצעת החוק הראשונה היא הצעת חוק־יסוד, שאושרה לאחר הצבעה שמית ברוב של 68 תומכים וללא מתנגדים. הצעת החוק השנייה היא הצעת חוק הפחתת הגירעון והגבלת ההוצאה התקציבית הממשלתית בשנות התקציב 2020 ו-2021 לשם התמודדות עם משבר הקורונה, שאושרה ברוב של 58 תומכים ללא מתנגדים.

סעיף 3ב לחוק-יסוד משק המדינה, עוסק במצב בו לא התקבל חוק התקציב לפני תחילתה של שנת הכספים וקובע כי במצב זה, תהיה הממשלה רשאית להוציא כל חודש סכום השווה לחלק השניים עשר מהתקציב השנתי הקודם, בתוספת הצמדה למדד המחירים לצרכן. כמו כן, קובע הסעיף את סדר הקדימויות בשימוש בתקציב ההמשכי. בעקבות התפרצות נגיף הקורונה והצורך בצמצום התפשטותו, הוטלו הגבלות שונות על המשק ועל הציבור. הגבלות אלו הביאו למשבר כלכלי עמוק.

לנוכח המשבר הבריאותי והכלכלי החמור, נדרש סיוע נרחב למשק. מכיוון שחוק היסוד מגביל את האפשרות להוציא כספים במצב בו אין תקציב מאושר, נחקק חוק-יסוד בו נקבע כי עד סוף שנת 2020 או עד יום קבלת חוק התקציב, לפי המוקדם, ניתן יהיה להגדיל את ההוצאה הממשלתית לשם התמודדות עם משבר הקורונה, בהתאם לתכנית כלכלית.

בתיקון זה מוצע להגדיל את הסכומים פעם נוספת בכ-1.75 מיליארד שקלים חדשים לטובת מימון היערכות מערכת החינוך לפעילות בשנת הלימודים התשפ"א בהתאם להגבלות החלות לשם התמודדות עם התפשטות נגיף הקורונה

בדברי ההסבר לחוק נכתב: "יצוין כי סך העלות המשוערת של ההתאמות הנדרשות במערכת החינוך לקראת שנת הלימודים התשפ"א בהתאם להנחיות משרד הבריאות עומד על סכום מרבי של 2.4 מיליארד שקלים חדשים. יתרת הסכום (45.2 מיליארד שקלים חדשים), צפויה להיות מתוקצבת בשנת 2021 ולשם כך מקדמת הממשלה, במקביל לתיקון המוצע בהצעת חוק–יסוד זו, תיקון בחוק הפחתת הגירעון והגבלת ההוצאה התקציבית, התשנ"ב-1992".

שתי ההצעות יועברו לוועדת הכספים להמשך דיון, כשאת הדיונים צפוי לנהל יו"ר הוועדה חבר הכנסת משה גפני, שעשוי לכרוך את העברת החוק לקראת חקיקה סופית, במציאת מקור לתקציב הישיבות שעדיין לא הוסדר.

תקציב הישיבות קורונה מערכת החינוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד