ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
לאחר שלא תמכו בפסקת ההתגברות

התקפת שיא מהסיעה החרדית: "צריך לאטום או להוריד את בג"ץ"

לאחר שלפני פחות משבוע סיעת יהדות התורה התנגדה לחקיקת פסקת ההתגברות, ח"כ פינדרוס במתקפה חריפה על בג"ץ, כשלדבריו: "אם היו מוציאים צו לאטום את בג"ץ או להוריד את הבניין הזה, זה היה עוזר הרבה למדינת ישראל"

התקפת שיא מהסיעה החרדית: "צריך לאטום או להוריד את בג"ץ"
בג"צ צילום: פלאש 90

יחסי החרדים - בג"ץ מעולם לא היו טובים, החרדים היו הראשונים לצאת נגד בג"ץ בהפגנת ענק לפני למעלה מעשור, היום (שני) יוצא חבר הכנסת יצחק פינדרוס, הנושא בתור יו"ר סיעת 'יהדות התורה', למתקפת שיא כנגד בג"ץ, קריאות שנשמעו עד כה דווקא מסיעות הציונות הדתית.

בראיון שהעניק הערב ליערה זרד ב'ערוץ 20', אמר פינדרוס בתגובה להחלטת בג"ץ בעניין הריסת בית המחבל שרצח את החייל עמית בן יגאל הי"ד, כי "אם היו מוציאים צו לאטום את בג"ץ או להוריד את הבניין הזה, זה היה עוזר הרבה למדינת ישראל. כמות הנזק שההחלטות שם מייצרות ברמה הלאומית, החברתית הביטחונית, הוא פשוט בלתי נתפס ואני חושב שבאמת צריך לעשות סוף למבנה הזה".

פינדרוס ציין כי ההחלטה מצטרפת "לאותן החלטות של המערכת המשפטית שעושה נזק עצום, לצערי הרב בגלל נושאים פרסונאלים שהפכו להיות בין מערכות המשפט לבין אנשים פרסונאלים ולא הנושאים המהותיים, אז הדיון הפך להיות לפרסונאלי", כשהוא מתייחס לקרב מול נתניהו והימין, "אני חושב שהנושא הוא מהותי".

עוד אמר חבר הכנסת פינדרוס כי "מערכת קבלת ההחלטות שם (בית המשפט העליון א.ק.) היא שערוריה והיא נזק למדינת ישראל בכל המהות ברמה הציבורית חברתית וביטחונית".

דבריו אלו מגיעים פחות משבוע לאחר שיהדות התורה הצביעה נגד חוק פסקת ההתגברות שהניחה איילת שקד במליאת הכנסת וזכה לחמישה תומכים בלבד - חמשת הח"כים של סיעת 'ימינה'.

בגץ יצחק פינדרוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד