י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
נפלטי עולם הישיבות

הגרי"ג הכריע: הקמת 'ישיבות החוץ' במתוה שהציע הגר"ח פיינשטיין

חשיפת 'בחדרי חרדים': סוגיית הבחורים שנפלטו מהמסגרות בגלל הקורונה מכל הסיבות שיש מגיע לפתרון בדמות הקמת ישיבות חוץ בבתי כנסת ברחבי הארץ, שם ילמדו הבחורים ואליהם יוצמדו אנשי חינוך | את המתווה הציע הגר"ח פיינשטיין בפני הגרי"ג אדלשטיין וקיבל את ברכתו למהלך

הגרי"ג הכריע: הקמת 'ישיבות החוץ' במתוה שהציע הגר"ח פיינשטיין
הגר"ח פיינשטיין עם הגרי"ג אדלשטיין צילום: שוקי לרר

בימים האחרונים הכריע ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין, לקבל את מתווה 'ישיבות החוץ' שיזם הגאון רבי חיים פיינשטיין, לאחר שהגר"ח נועד עמו לשיחה מיוחדת שארכה קרוב לשעה.

'מתווה ישיבות החוץ' המדובר הוא הקמת מסגרות לימוד בשכונות בבתי כנסת או באולמות, שיישכרו לשם כך ע"י איגוד בני הישיבות בארץ הקודש ונועד לאותם תלמידים שנמנע מהם לחזור לישיבות מסיבות שונות.

במתווה שיזם הגר"ח פיינשטיין ופרטיו הגיעו לידי 'בחדרי חרדים', מדובר בהקמת מסגרות שיתואמו עם כל ראש ישיבה לפי דרישותיו, כשלישיבות הגדולות להם מספר תלמידים מספיק יקימו מסגרות מיוחדות ופרטיות לתלמידי הישיבה, ולישיבות שאין להם מספר תלמידים מספיק, יוקמו מסגרות לימוד משותפות עם בני ישיבות אחרות, בד בבד יצוותו למסגרות אנשי חינוך ותלמידי חכמים שישמשו כרבנים ומשיבים במסגרות, במקביל ראשי הישיבות יחייבו את התלמידים להשתבץ במסגרות ובסניפים שיוקמו, וכך כל תלמידי הישיבות ישובצו במסגרות לימוד.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בימים האחרונים הגיע הגר"ח פיינשטיין למעונו של ראש הישיבה הגרי"ג ולאחר שהציג את כל פרטי המתווה בפני ראש הישיבה במשך זמן ארוך, הכריע ראש הישיבה לקבל את המתווה ולהפעילו לקראת זמן אלול הקרוב.

יצוין כי מהלך זה הוא המשך לחשיפת 'בחדרי' בחודש שעבר על הכינוס הסודי של ראשי הישיבות ועסקני הקהילות שכינס הגר"ח פיינשטיין בביתו, כדי לדון ולפתור את בעיית אותם הבחורים שנפלטו מהמסגרות במהלך זמן קיץ בגלל סיבות רבות ובהם בחורים בשידוכים או סתם בחורים שלא יכולים להיות בקפסולות.

הגרי''ג אדלשטיין הרב חיים פיינשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד