ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
אבל כבד בעולם החסידות

נצחו אראלים את המצוקים: כ"ק האדמו"ר מסאדיגורה זצוק"ל

אבל כבד בעולם החסידות ובממלכת בית רוז'ין, עם היוודע דבר פטירתו של האדמו"ר הגאון הצדיק רבי ישראל משה פרידמן מסאדיגורה זצ"ל, חבר מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל שהסתלק לבית עולמו לאחר מחלה קשה • 'בחדרי חרדים' עם קווים ראשונים לדמותו של האדמו"ר זצ"ל

נצחו אראלים את המצוקים: כ"ק האדמו"ר מסאדיגורה זצוק"ל
הרבי מסאדיגורה צילום: שוקי לרר

נצחו אראלים את המצוקים: אבל כבד בעולם התורה והחסידות ובממלכת בית רוז'ין. הלילה השיב את נשמתו ליוצרה האדמו"ר הגאון הצדיק רבי ישראל משה פרידמן זצ"ל, חבר מועצת גדולי התורה של אגודת-ישראל, שנפטר לאחר המחלה הקשה שקיננה בגופו והוא בן 65 בלבד.

הערב (שני) פונה הרבי לבית החולים שיבא בתל השומר, לאחר שהתמוטט בביתו. ל'בחדרי חרדים' נודע כי כוחות הצלה ומד"א הוזעקו הערב לביתו בשכונת שיכון ה' בבני ברק, לאחר שהרבי התמוטט והוא פונה במצב יציב לבית החולים.

בריכוזי החסידות נקראו החסידים להעתיר בתפילה ובתחנונים לרפואתו השלמה של האדמו"ר ומצבו הוטב, אך כעבור כמה שעות השיב את נשמתו ליוצרה למגינת לב החסידים.

בבית המדרש של החסידות בשכונת שיכון ה' בבני ברק שוד ושבר, הפרוכת הוסרה והחסידים ממררים בבכי. 

כזכור, הרבי שהנהיג את קהל עדתו במשך שבע וחצי שנים מאז הסתלקותו של אביו האדמו"ר בעל ה'עקבי אבירים' זצ"ל חזר לארץ הקודש לפני חודש לאחר שהות של חצי שנה בלוס אנג'לס לצרכי רפואה. הרבי שהה בבידוד ושימש כסנדק בברית בתשעה באב.

הרבי נראה לאחרונה בפומבי בהלווית הרה"ח רבי צבי הלוי דייטש ז"ל, מפארי ונכבדי החסידים, שנפטר בשבוע שעבר לאחר שנדבק בנגיף הקורונה.

על מסע הלוויה היום (שלישי) מבית המדרש הגדול דחסידי סאדיגורה ברחוב גוטמכר בשכונת שיכון ה' בבני ברק נמשיך ונעדכן ב'בחדרי חרדים'.

על פי התוכנית מסע הלוויה ייצא היום באזור השעה 16:00 אחר הצהריים מבית המדרש הגדול של החסידות ככל הנראה דרך ישיבת רוז'ין סאדיגורה ברחוב עזרא בעיר לבית החיים 'נחלת יצחק' בגבעתיים שם ייטמן סמוך לחלקת אבותיו. 

כמה מבניו של האדמו"ר נמצאים באירופה לרגל שמחה משפחתית אצל דודם הרב ישראל מאיר פלדמן שחיתן אמש בלונדון ויגיעו היום בבוקר במטוס פרטי יחד עם דודם הגאון רבי פנחס שפירא רב ביהמ"ד סאדיגורה בתל אביב. כמו כן הבן הרב אפרים פישל פרידמן מארה"ב עלה אף הוא על טיסה מארה"ב בכדי להספיק את הלוויה. 

וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף ה'. 

חסידות סאדיגורה הרבי מסאדיגורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד