ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
מחדל רפואי חמור

רופאים בסורוקה נתנו לחולה תרופה אסורה - והיא נפטרה

בת 43 שסבלה ממחלת מעיים כרונית, קיבלה בביה"ח סורוקה תכשיר שמדכא את מערכת החיסון. למחרת - מתה מזיהום • סורוקה: "משתתפים בצער המשפחה".

רופאים בסורוקה נתנו לחולה תרופה אסורה - והיא נפטרה
בית החולים סורוקה צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

תביעת רשלנות רפואית שבה עולות טענות למחדל טיפולי חמור הוגשה לבית המשפט המחוזי בלוד נגד בית החולים סורוקה בבאר שבע.

לפי הנטען בכתב התביעה, חולה בת 43 עם מחלת מעיים קשה נפטרה לאחר שקיבלה בבית החולים תרופה בעירוי, וזאת למרות שמנהל המחלקה שטיפל בחולה נתן הוראה יומיים קודם לכן שלא לתת לה את התרופה מחשש שהיא תדכא אצלה את מערכת החיסון ותחמיר את מצבה. כך חושף כתב הבריאות של "ישראל היום" רן רזניק.

ל' מבאר שבע אובחנה בהיותה בת 17 כסובלת ממחלת מעיים דלקתית כרונית - קרוהן, אשר גורמת לפגיעה קשה בתפקוד המעיים ולכאבים עזים.

על פי הנטען בתביעה, ל' טופלה באופן כושל ורשלני על ידי רופאי בית החולים וקופת חולים כללית, עד שבתחילת 2016 החמיר מאוד מצבה והיא התלוננה על כאבי בטן, הראתה סימנים קשים של דלקת והשילה כ-30 ק"ג ממשקלה. מכתב התביעה עולה שהיא נבדקה באופן רשלני בחדר המיון של סורוקה ובמרפאה הגסטרואנטרולוגית של בית החולים, ומצבה רק הלך והחמיר עד שהתגלתה אצלה התנקבות במעיים.

על פי התביעה, ב-4 באפריל 2016 נבדקה ל' בסורוקה על ידי פרופ' אלכסנדר פיש, אז מנהל המכון הגסטרואנתרולוגי בבית החולים, ש"המליץ במסמך סיכום הביקור על ייעוץ המטולוגי דחוף וקבע כי יש להפסיק את הטיפול בתרופה הקבועה (רמיקייד) שהיא קיבלה למחלתה בגלל שזו תרופה שמדכאת את מערכת החיסון בגוף", אלא שיומיים לאחר מכן היא דווקא קיבלה בכל זאת את התרופה במחלקה לאשפוז יום בסורוקה, וזאת "למרות הנחייתו המפורשת של פרופ' פיש שלא לתת את התרופה שהיא מדכאת את מערכת החיסון והיא ניתנה לה על אף ההוראה להפסיקה, ודווקא בזמן שמערכת החיסון אצלה במאבק בזיהום בבטן וכשהיא נדרשה להיות בשיא כושרה, בכך החמירו את מצבה של ל' באמצעות טיפול בתרופה המדכאת את מערכת החיסון, אשר החמירה את הדיכוי החיסוני והקטינה את יכולתה לעמוד בזיהום". נכתב בתביעה.

מבית החולים סורוקה נמסר בתגובה כי "אנו משתתפים בצערה של המשפחה. כתב התביעה טרם התקבל, לכשיגיע נגיב כמקובל כחלק מההליך המשפטי".

רשלנות רפואית בית חולים סורוקה תביעה קרוהן וקוליטיס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד