י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
החסידים ממאנים להיפרד

כל הפרטים לקראת צאת מסע הלווית האדמו"ר מסאדיגורה זצ"ל

היערכות לקראת מסע הלווית האדמו"ר רבי ישראל משה פרידמן זצ"ל מסאדיגורה היום אחר הצהריים מבית מדרשו בבני ברק לבית החיים 'נחלת יצחק' בגבעתיים • 'בחדרי חרדים' על היערכות המשטרה לקראת מסע הלוויה בעידן הקורונה ומי יוכתר במסע הלוויה לאדמו"ר על פי הצוואה 

כל הפרטים לקראת צאת מסע הלווית האדמו"ר מסאדיגורה זצ"ל
מיטת הרבי מול ארון הקודש הלילה צילום: באדיבות המצלם

האבל בחסידות סאדיגורה בפרט ובעולם החסידות בכלל עם הסתלקותו הלילה של כ"ק האדמו"ר מסאדיגורה הגאון הצדיק רבי ישראל משה פרידמן זצ"ל חבר מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל שנפטר לאחר מחלה קשה בשיא הנהגתו שבעה וחצי שנים אחרי אביו הרבי זצ"ל.

מיטתו של הרבי זצ"ל הוכנסה בשעת לילה לבית מדרשו הגדול חצר הקודש בשכונת שיכון ה' בבני ברק לשם הוכנסה מיטתו מבית החולים שיבא בתל השומר, החסידים פרצו בקולות שבר ובכיות והדליקו נרות סביב מיטתו. 

'בחדרי חרדים' עם כל הפרטים לקראת צאת מסע הלוויה שייצא היום באזור השעה 16:00 אחר הצהריים.

על פי ההוראות שפורסמו הבוקר בחצר החסידות, הכניסה לבית המדרש בשעת הלוויה תותר אך ורק לחסידים מעל גיל חמישים, אברכים מתחת גיל חמישים יעמדו בעזרת נשים ובהיכל התורה, הבחורים יתרכזו ברחבת בית המדרש, נשים יעמדו אך ורק ברחוב גוטמכר ליד רחוב יעב"ץ ולא יתאפשר מעבר לנשים לכל רחבת בית המדרש.

כמו כן, כחלק מההיערכות, עסקני החסידות נפגשו הבוקר עם נציגי המשטרה בכדי להתכונן לקראת מסע הלוויה בעידן נגיף הקורונה. 

במשטרה נערכים לאבטח את מסע הלוויה הגדול יחד עם כוחות ההצלה, בפרט לאור החום הכבד השורר בתקופה זו, תוך שמירה מרבית על ההנחיות. במקביל המשטרה נערכת לסגור את צירי התנועה לאורך מסע הלוויה.

בארגון הצלה מקיימים בשעה זו הערכת מצב עם מד"א, משטרת ישראל ועם הגורמים הרלוונטיים אודות אבטחת הלוויה, את האבטחה הרפואית למסע הלוויה ילוו ניידות טיפול נמרץ, אמבולנסים, אופנועים, בימבולנסים וחוליות רגליות של חובשים.

מסע הלוויה ייצא מבית המדרש הגדול של החסידות ברחוב גוטמכר ומשם רגלית דרך רחוב השומר דרך ישיבת רוז'ין סאדיגורה לרחוב עזרא בעיר לבית החיים 'נחלת יצחק' בגבעתיים לשם יגיעו באוטובוסים מאורגנים, שם ייטמן הרבי זצ"ל סמוך לחלקת אבותיו. 


לבקשת בית האדמו"ר מסאדיגורה זצו"ל מתנדבי איחוד הצלה מסניף 'בני ברק' יסייעו באבטחת מסע ההלוויה בעיר בני ברק וגבעתיים. אפי פלדמן ראש סניף איחוד הצלה בבני ברק מסר: "לאור מצב הקורונה ההיערכות שלנו שונה לחלוטין, אנו נסייע למשפחה, לחסידות ולכוחות הבטחון לעמוד בלוויה גדולה ועצובה שכזו במסגרת מגבלות הקורונה, נפרס בשטח עם מתנדבי יחידת האופנועים של איחוד הצלה בסיוע אמבולנסים של הארגון תוך שת"פ עם כלל גופי ההצלה והחירום".

ישראל אלתר סגן ראש סניף איחוד הצלה בבני ברק הוסיף: "כהפקת לקחים מלוויות קודמות אנו קוראים למשתתפי ההלוויה להימנע מכל צעד שיכול לגרום לסכנת חיים, בקבוקי מים יחולקו מטעם המשפחה עקב מזג האוויר השרבי שעלול לגרום לאיבוד נוזלים והתייבשות. הציבור הרחב נקרא להימנע מטיפוס על מקומות המועדים לנפילה מגובה בכדי למנוע אסונות מיותרים ופציעות עקב נפילות מגובה"

כמה מבניו של האדמו"ר נמצאים באירופה לרגל שמחה משפחתית אצל דודם הרב ישראל מאיר פלדמן שחיתן אמש בלונדון ויגיעו היום במטוס פרטי יחד עם דודם הגאון רבי פנחס שפירא רב בית המדרש סאדיגורה בתל אביב. כמו כן הבן הרב אפרים פישל פרידמן מארה"ב עלה אף הוא על טיסה מארה"ב בכדי להספיק את מסע הלוויה. 

עדיין לא ברור מי מהבנים יוכתר במסע הלוויה, הרבי השאיר אחריו שישה בנים ובמסע הלוויה כנהוג צפוי הכתרה כפי צוואתו והוראתו של הרבי זצ"ל שנתן בחיי חיותו.

בעקבות האבל על הרבי מסאדיגורה זצ"ל בישיבות באיאן דוחים את פתיחת הזמן, שהייתה אמורה להיפתח היום. בחורי הישיבה וכלל חסידי באיאן בראשות הרבי ישתתפו במסע ההלוויה. כך גם הרבי מויז'ניץ יגיע מצפת להשתתף במסע הלוויה. 

 

 

הרבי מסאדיגורה הלוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד